Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C04.3_W19 | Ma wiedzę dotyczącą podstawowych form szkolenia psów (pies towarzyszący, pies użytkowy, obedience, agality, fly ball, frisbee, dog dance, wyścigi hartów, praca psa pasterskiego), zna główne założenia i zasady organizacji egzaminów na Psa Towarzyszącego oraz na stopnie IPO-1, IPO-2, IPO-3 i IPO FH, IPO-V. Posiada wiedzę z zakresu organizacji, prowadzenia prób i konkursów pracy psów myśliwskich oraz przeprowadzania egzaminów psów towarzyszących, psów obronnych. Zna zasady organizowania terenowych wyścigó chartów oraz egzaminowania "CSAU", "BREVET", Ring: Ring I, Ring II i Ring III. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_W02 | Posiada, w zależności od zrealizowanych przedmiotów, elementarną wiedzę humanistyczną, społeczną i prawną, umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz gospodarczych |
---|
Kn_1P_W13 | Charakteryzuje rasy psów, zna kierunki i sposoby ich użytkowania |
Kn_1P_W20 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych |
Kn_1P_W19 | Zna podstawowe przepisy i regulaminy organizacji wystaw, pokazów, zawodów, konkursów i prób pracy w kynologii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_W01 | ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W04 | ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1P_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
R1P_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1P_W09 | ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
R1P_W11 | zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzP_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzP_W03 | ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_W04 | ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_W05 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej |
InzP_W06 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z organizacją i przeprowadzaniem konkursów i prób prac psów użytkowych oraz popularyzację kynologii m.in. łowieckiej poprzez sprawdzanie jakości użytkowych, rodowodowych psów myśliwskich. |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Psie sporty dla każdego (mondioring, canicross, Dog-Cart Sport). |
---|
T-L-6 | Organizacja i przeprowadzanie egzaminów psów towarzyszących, psów obronnych, testy psychiczne, bh oraz zasady przeglądu hodowlanych owczarków niemiecki. |
T-W-3 | Główne założenia i zasady organizacji egzaminów na Psa Towarzyszącego oraz na stopnie IPO-1, IPO-2, IPO-3 i IPO FH, IPO-V. |
T-L-2 | Próby i konkursy pracy posokowców z elementami oceny. |
T-L-3 | Konkursy pracy retrieverów (chodzenie bez smyczy, przychodzenie do nogi, pozostawanie na miejscu, aport z lądu i otwartej wody, aport z szuwarów, włóczka ptaka, włóczka królika, marking, odszukiwanie zagubionej zwierzyny, bobrowanie za żywą kaczką, aport lisa z ogrodzenia. |
T-W-2 | Podstawowe formy szkolenia psów (pies towarzyszący, pies użytkowy, obedience, agality, fly ball, frisbee, dog dance, wyścigi hartów, praca psa pasterskiego). |
T-W-4 | Zasady przyznawania „Krajowego Championa Pracy", Międzynarodowego Championa Pracy". |
T-L-4 | Przygotowanie psów do udziału w Konkursach pracy tropowców (po farbie w różnej odległości) – zasady oceny, kryteria. Zakładanie ścieżki tropowej, praca na otoku po zimnej i starej farbie, oznajmianie lub oszczekiwanie znalezionej zwierzyny, oszczekiwanie, oznajmianie, zachowanie się przy martwej zwierzynie, odłożenie psa, współpraca z przewodnikiem i posłuszeństwo psa). |
T-L-7 | Coursing (terenowe wyścigi chartów). Francuski ring (skoki) - przygotowanie do egzaminów "CSAU", "BREVET", Ring: Ring I, Ring II i Ring III. Skijoring i pulka - pies i narciarz |
T-L-1 | Regulamin Prób i konkursów pracy psów myśliwskich. Cel, organizacja imprez, warunki uczestnictwa, kryteria oceny, nagradzanie. |
T-W-1 | Pies użytkowy. Międzynarodowy Regulamin Egzaminów Psów Użytkowych („Służbowych”) opracowany przez Komisję Psów Użytkowych FCI. |
T-L-9 | Przeprowadzenie konkursu plastycznego dla uczniów szkoły podstawowej- ,,Pies moim przyjacielem”. |
Metody nauczania | M-4 | metoda projektów - organizacja konkursu |
---|
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-2 | prezentacja multimedialna |
M-1 | wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: organizacja i przeprowadzenie konkursu |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa na podstawie oceny z organizacji i przeprowadzenia konkursu i oceny aktywności na zajęciach. |
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze tresci programowe, nie wykazywał chęci do kreatywnego działania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |