Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C04.1_U01 | Student nabywa umiejętności zgłoszenia psa na pokaz lub wystawę, prawidłowego jego przygotowania oraz zaprezentowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U04 | Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku |
---|
Kn_1P_U07 | Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej |
Kn_1P_U08 | Potrafi interpretować zachowanie i stany emocjonalne zwierząt podczas ich obserwacji i pracy z nimi |
Kn_1P_U09 | Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem |
Kn_1P_U12 | Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt |
Kn_1P_U14 | Potrafi przeprowadzić pielegnację codzienną i okresową psa ze szczególnym uwzględnieniem jego szaty; posiada podstawowe umiejętności przygotowania psa do wystaw i pokazów wykorzystując odpowiednie techniki i narzędzia |
Kn_1P_U15 | Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U08 | ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów |
R1P_U09 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
R1P_U11 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1P_U12 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
InzP_U09 | ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U10 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_U12 | ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z zasadami organizowania i przeprowadzania wystaw i pokazów psów rasowych. |
---|
C-2 | Zapoznanie zasadami organizowania pokazów pracy psów służbowych |
C-3 | Nabycie umiejętnośći prawidłowego zgłoszenia, przygotowania i zaprezentowania psa na ringu |
Treści programowe | T-W-4 | Wystawy i pokazy psów w regulaminach krajowych i międzynarodowych organizacji kynologicznych |
---|
T-W-2 | Zasady organizowania i przeprowadzania pokazów psów rasowych. |
T-W-1 | Regulaminy wystaw psów rasowych.
Zasady organizacji wystaw. Klasy wystawowe. Zasady sędziowania psów na wystawach. Nagradzanie psów na wystawach.
Szczególne obowiązki organizatorów wystaw, sędziów i wystawców.
Zasady fair play na wystawach psów rasowych. |
T-L-4 | Wyścigi chartów |
T-L-2 | Przygotowanie psa do wystawy. Eksponowanie zalet, ukrywanie wad.
Przygotowywanie szaty psa przed i w czasie wystawy. Dopuszczalne akcesoria groomerskie. |
T-L-1 | Nauka pokazywania zębów, psa w statyce i ruchu. Specyfika wystawiania psów małych ras (ustawianie psa na stole) i dużych ras.
Dostosowywanie kroku handlera do specyfiki poruszania się psa na wybiegu. Double handling.
Dobor stroju handlera i akcesoriów. |
T-W-3 | Pokazy użytkowości psów. Pokazy psów sportowych i pracujących.
Przygotowanie psa do pokazu użytkowości. Regulaminy pokazów. |
T-L-3 | Pokazy użytkowości - pokazy agility, psów pasterskich, psów stróżujących i obronnych.
Pokazy pracy psów służb mundurowych. Pokazy pracy psów w służbach mundurowych: straży granicznej, policji, służby więziennej |
Metody nauczania | M-4 | Pokaz prawidłowego przygotowania i prezentowania psa na wystawie |
---|
M-3 | Ćwiczenia praktyczne - przygotowanie psa do wystawy i pokazu |
M-1 | Wykład multimedialny |
M-2 | Udział w pokazach użytkowości i eksterieru |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian ustny z praktycznego przygotowania psa do wystawy lub pokazu użytkowości |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy studenta w trakcie trwania zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny obejmujący znajomość regulaminów wystaw i pokazów |
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian z ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Prawidłowe zgłoszenie psa do wystawy lub na pokaz, prawidłowe jego przygotowania oraz zaprezentowanie uwzględniające charakter wystawy lub pokazu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |