Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C04.1_W01 | student tłumaczy definicje i zasady socjalizacji zwierząt, wyjaśnia jej znaczenie w świetle koegzystencji zwierząt z człowiekiem |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_W17 | Posiada ogólną wiedzę społeczno-humanistyczną w ramach studiowanego kierunku |
---|
Kn_1P_W20 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych |
Kn_1P_W08 | Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_W01 | ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W04 | ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1P_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
R1P_W11 | zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzP_W05 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | poznanie znaczenia socjalizacji zwierząt w ich koegzystencji z człowiekiem |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Definicja , założenia i znaczenie prawidłowej socjalizacji w utrzymaniu zwierząt gospodarskich i towarzyszących. Cechy psychiczne zwierząt i wpływ socjalizacji na kształtowanie tych cech. Specyfika zachowania poszczególnych gatunków zwierząt w aspekcie ich socjalizacji. |
---|
T-W-3 | Wybrane zaburzenia zachowania zwierząt towarzyszących wynikające z braku socjalizacji: zachowania agresywne, syndrom nadwrażliwości-nadaktywności, syndrom prywacji sensorycznej, depresja wczesnego odłączenia, lęk separacyjny. |
T-W-4 | Wybrane aspekty postępowania ze zwierzętami przy poszczególnych zaburzeniach zachowania. Możliwości zastowania wybranych terapii w zaburzeniach zachowania psów i kotów. Rola behawiorysty i zoopsychologa, kwalifikacje i uprawnienia zawodowe. |
T-L-2 | Zastosowanie testów psychicznych szczeniąt i kociąt, rodzaje testów, sposób przeprowadzania, interpretacja wyników. |
T-L-3 | . Imprinting i wczesna stymulacja neurologiczna –założenia, sposoby zastosowania i wpływ na utrzymanie i użytkowanie zwierząt. |
T-L-4 | Zaburzenia zachowania psów wynikające z braku prawidłowej socjalizacji: syndrom nadwrażliwości-nadaktywności, syndrom prywacji sensorycznej, lęk separacyjny, depresja wczesnego odłączenia, zachowania agresywne. Sposoby postępowania z psami o zaburzonym zachowaniu. Możliwości zastosowania wybranych terapii. Rola behawiorysty i zoopsychologa. |
T-L-1 | „Złota 12-tka” w socjalizacji szczeniąt. Założenia i sposób realizacji programu. |
Metody nauczania | M-1 | wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych |
---|
M-2 | film |
M-3 | dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: aprobata |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student tłumaczy w stopniu podstawowym definicje i zasady socjalizacji, potrafi wyjaśnić znaczenie socjalizacji w aspekcie koegzystencji zwierząt z człowiekiem nie popełniając zasadniczych błędów merytorycznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |