Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_B14_U01 | Student analizuje czynniki warunkujące wystąpienie określonych chorób i opracowuje programy profilaktyczne |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U11 | Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-3 | Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilaktycznych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Czynniki środowiskowe oddziałujące na zdrowie człowieka. Choroby wywoływane przez niekorzystne czynniki środowiskowe. |
---|
T-L-2 | Ocena zagrożenia i ograniczanie narażenia na hałas |
T-L-3 | Analiza warunków środowiska pracy a choroby zawodowe. Zapobieganie zaburzeniom stanu zdrowia związanym ze środowiskiem pracy. |
T-L-4 | Analiza czynników szkodliwych obecnych w powietrzu pomieszczeń mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej – sposoby zapobieganie zdrowotnym skutkom ich oddziaływania |
T-L-5 | Analiza czynników sprzyjających wystąpieniu wybranych chorób odzwierzęcych. Opracowanie programów profilaktycznych |
T-L-6 | Ocena parazytologiczna środowiska. |
T-L-7 | Analiza przyczyn zatruć substancjami stosowanymi w rolnictwie – sposoby zapobiegania zatruciom. |
T-L-8 | Zanieczyszczenia środowiskowe w żywności – ocena dziennego pobrania wraz z dietą. Ocena ryzyka zdrowotnego (health risk index) |
T-W-1 | Współzależność choroby od środowiska. Choroba a zdrowie. Pojecie choroby. Szerzenie się choroby. Podział schorzeń. |
T-W-2 | Źródła i drogi zakażenia oraz zarażenia zwierząt. |
T-W-3 | Ważniejsze choroby pasożytnicze zwierząt i ludzi. |
T-W-4 | Ważniejsze choroby bakteryjne ludzi i zwierząt. |
T-W-5 | Choroby zwierząt zwalczane z urzędu. Wykaz Biura Epizootycznego (OI) w Paryżu. Omówienie najważniejszych chorób. |
T-W-6 | Zaburzenia zdrowotne wywoływane przez zanieczyszczenie środowiska (choroby układu oddechowego, alergie, zaburzenia układu nerwowego krążenia, zaburzenia gospodarki hormonalnej). Środowiskowe uwarunkowania chorób nowotworowych. |
T-W-7 | Problemy zdrowotne na obszarach wiejskich, aglomeracji miejskich i obszarach wysoko uprzemysłowionych. |
Metody nauczania | M-4 | ćwiczenie projektowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie ustne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wskazuje czynniki warunkujące wystąpienie określonych chorób i na tej podstawie opracowuje programy profilaktyczne |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |