Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_A04_K01 | Zna możliwości wykorzystania podstawowych zagadnień z dziedziny ekonomii w życiu zawodowym i prywatnym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_K05 | Jest świadomy roli sprawności psychofizycznej dla prawidłowego wykonywania zawodów związanych z kynologią |
---|
Kn_1P_K01 | Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka |
Kn_1P_K04 | Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań |
Kn_1P_K03 | Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego |
Kn_1P_K02 | Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1P_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1P_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1P_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1P_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R1P_K06 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R1P_K07 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
R1P_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzP_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oraz metodami analizy organizacji produkcji roślinnej i zwierzęcej w gospodarstwach rolnych oraz stosowanie rachunku ekonomicznego w podejmowaniu decyzji przy wyborze kierunku produkcji. |
---|
Treści programowe | T-W-9 | Efektywność inwestycji w rolnictwie |
---|
T-W-7 | Ekonomika i organizacja pracy w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym. |
T-W-6 | Przedsiębiorstwo. Pojęcie i rodzaje przedsiębiorstw. Analiza działalności gospodarstwa i przedsiębiorstwa rolniczego. |
T-W-1 | Przedmiot ekonomii - podstawowe pojęcia. Gospodarka i systemy gospodarcze. Rynek - rodzaje. Popyt i podaż |
T-W-5 | Koszty produkcji w rolnictwie (pojęcie kosztów, rodzaje nakładów i kosztów; metody obliczania kosztów produkcji). Dochody w rolnictwie (kategorie dochodów; opłacalność i rentowność produkcji) |
T-W-2 | Rolnictwo w gospodarce narodowej (specyfika rolnictwa; rolnictwo a problem wyżywienia ludności; znaczenie rolnictwa w kształtowaniu równowagi rynkowej; sektory społeczno-ekonomiczne w rolnictwie) |
T-W-3 | Czynniki produkcji w rolnictwie (ziemia jako czynnik produkcji; praca i jej wydajność; kapitał (trwały i obrotowy; substytucja czynników produkcji) |
T-W-8 | Rachunek ekonomiczny w rolnictwie |
T-W-4 | Proces produkcyjny w rolnictwie (kategorie produkcji; działy, gałęzie i działalności produkcyjne; intensyfikacja produkcji rolniczej) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Zna możliwości wykorzystania podstawowych zagadnień z dziedziny ekonomii w życiu zawodowym i prywatnym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |