Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C05_U01 | Dzięki poprawnej ocenie charakteru, temperamentu i usposobienia psa student potrafi określić predyspozycje psa do kierunku szkolenia; posiada podstawowe umiejętności szkolenia psów, potrafi prawidłowo wykorzystać metody werbalne i pozawerbalne, zna techniki szkolenia, potrafi dobrać i odpowiednio wykorzystać narzędzia i instrumenty szkoleniowe |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U07 | Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej |
---|
Kn_1P_U08 | Potrafi interpretować zachowanie i stany emocjonalne zwierząt podczas ich obserwacji i pracy z nimi |
Kn_1P_U09 | Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem |
Kn_1P_U12 | Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt |
Kn_1P_U13 | Posiada umiejętność postępowania w stanach zagrożenia życia i zdrowia psa |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U08 | ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów |
R1P_U09 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
InzP_U09 | ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U10 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_U12 | ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
Cel przedmiotu | C-2 | Wskazanie możliwości wykorzystania psów w służbie człowieka, sporcie, rekreacji oraz rehabilitacji osób niepełnosprawnych |
---|
C-1 | Celem zajęć jest przybliżenie praktycznych zagadnień związanych z szeroko pojętym użytkowaniem psów |
Treści programowe | T-T-2 | Użytkowanie sportowe psów.
Trening z grupą psów sportowych startujących w różnych dyscyplinach kynologicznych np. agility, frisbee, mondioring, flyball, obedience, IPO, PT, BH. |
---|
T-W-4 | Psy stróżujące i obronne
Psy bojowe
Psy zaprzęgowe
Psy wyścigowe
Psy towarzyszące
Psy w sporcie i rekreakcji
Psy wojny |
T-T-1 | Wybrane elementy szkolenia psów użytkowych (praca psa zaganiającego i stróżującego, praca w sztucznej norze, na farbie, świeżym i zimnym tropie, w zagrodzie dziczej, w zaprzęgu, cani-crossie, agility, itp.) |
T-W-5 | Tytuły (CACIT i Res-CACIT), nagrody i wyróżnienia
Asystenci i sędziowie prób pracy (zasady, organizacja, regulamin) |
T-W-3 | Psy w służbach mundurowych.
Psy w słuzbie więziennej, strazy granicznej, żandarmerii wojskowej i policji (psy patrolowe, psy do wykrywania materiałów wybuchowych i broni, tropiące, psy do wykrywania zwłok ludzkich i narkotyków) |
T-W-2 | Psy dla osób niepełnosprawnych (przewodnicy niewidomych, inwalidów, osób słabo słyszących, psy terapeuci)
Psy ratownicze (psy lawinowe, ratujące z katastrof i ratownictwa wodnego) |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia terenowe z udziałem psów użytkowych |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych |
M-3 | Zajęcia z wykorzystaniem metod aktywizujących |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian z części wykładowej |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian z z części teoretycznej i praktycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy studenta w czasie trwania zajęć, jego zaangażowanie, stosunek do psa, dokładność i cierpliwość w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić predyspozycje psa do kierunku szkolenia; posiada podstawowe umiejętności szkolenia psów, potrafi prawidłowo wykorzystać metody werbalne i pozawerbalne, zna techniki szkolenia, potrafi dobrać i odpowiednio wykorzystać narzędzia i instrumenty szkoleniowe |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |