Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 6 0,60,30zaliczenie
laboratoriaL1 24 1,40,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie praktycznych umiejętności tworzenia złożonych stron WWW, zakładania własnej witryny internetowowej oraz zarządzania nią, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek2
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW2
T-L-3Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS4
T-L-4Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Programy do tworzenia grafiki. Darmowe repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash4
T-L-5Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW4
T-L-6Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP4
T-L-7Zasady projektowania własnej witryny. Szablon witryny. Projektowanie zawartości stron.2
T-L-8Zakładanie bloga tematycznego2
24
wykłady
T-W-1Serwisy internetowe – rodzaje i przykłady2
T-W-2Przegląd edytorów stron internetowych. Edytory HTML i WYSWIG2
T-W-3Zasady umieszczania stron na serwerach hostingowych2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach24
A-L-2Przygotowaine projektu własnej witryny WWW na zaliczenie18
42
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie12
18

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów (przygotowanie witryny internetowej na zaliczenie)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanej witryny internetowej
S-3Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_W01
Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W08, R1P_W09InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W06C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_U01
Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własny blog tematyczny i nim zarządzać
Kn_1P_U02, Kn_1P_U04, Kn_1P_U09R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U11C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
Kn_1P_K06R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05InzP_K01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_W01
Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
2,0
3,0Student krótko charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, wymienia podstawowe edytory HTML, pokrótce objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_U01
Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własny blog tematyczny i nim zarządzać
2,0
3,0Student wprowadza i formatuje w sposób podstawowy zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza wybrane elementy graficzne i multimedialne na stronie, wykorzystuje podstawowe polecenia JavaScript i PHP, potrafi założyć własny blog tematyczny na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
  2. Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
  3. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Sosna Ł, Porady i triki w PHP, Nakom, Poznań, 2011
  2. Danowski B., Kakaruk M., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek2
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW2
T-L-3Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS4
T-L-4Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Programy do tworzenia grafiki. Darmowe repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash4
T-L-5Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW4
T-L-6Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP4
T-L-7Zasady projektowania własnej witryny. Szablon witryny. Projektowanie zawartości stron.2
T-L-8Zakładanie bloga tematycznego2
24

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Serwisy internetowe – rodzaje i przykłady2
T-W-2Przegląd edytorów stron internetowych. Edytory HTML i WYSWIG2
T-W-3Zasady umieszczania stron na serwerach hostingowych2
6

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach24
A-L-2Przygotowaine projektu własnej witryny WWW na zaliczenie18
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie12
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B10.2_W01Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W08ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie praktycznych umiejętności tworzenia złożonych stron WWW, zakładania własnej witryny internetowowej oraz zarządzania nią, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-W-1Serwisy internetowe – rodzaje i przykłady
T-W-2Przegląd edytorów stron internetowych. Edytory HTML i WYSWIG
T-W-3Zasady umieszczania stron na serwerach hostingowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student krótko charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, wymienia podstawowe edytory HTML, pokrótce objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B10.2_U01Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własny blog tematyczny i nim zarządzać
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1P_U12posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie praktycznych umiejętności tworzenia złożonych stron WWW, zakładania własnej witryny internetowowej oraz zarządzania nią, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW
T-L-3Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS
T-L-4Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Programy do tworzenia grafiki. Darmowe repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash
T-L-5Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW
T-L-6Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP
T-L-7Zasady projektowania własnej witryny. Szablon witryny. Projektowanie zawartości stron.
T-L-8Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów (przygotowanie witryny internetowej na zaliczenie)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanej witryny internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wprowadza i formatuje w sposób podstawowy zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza wybrane elementy graficzne i multimedialne na stronie, wykorzystuje podstawowe polecenia JavaScript i PHP, potrafi założyć własny blog tematyczny na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B10.2_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie praktycznych umiejętności tworzenia złożonych stron WWW, zakładania własnej witryny internetowowej oraz zarządzania nią, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW
T-L-3Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS
T-L-4Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Programy do tworzenia grafiki. Darmowe repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash
T-L-5Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW
T-L-6Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP
T-L-7Zasady projektowania własnej witryny. Szablon witryny. Projektowanie zawartości stron.
T-L-8Zakładanie bloga tematycznego
T-W-1Serwisy internetowe – rodzaje i przykłady
T-W-2Przegląd edytorów stron internetowych. Edytory HTML i WYSWIG
T-W-3Zasady umieszczania stron na serwerach hostingowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów (przygotowanie witryny internetowej na zaliczenie)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0