Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C30_U01 | Student posiada praktyczną wiedzę dotyczącą tworzenia i rejestracji organizacji i stowarzyszeń, posiada umiejętność pozyskiwania środków na ich działalność |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U03 | Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych |
---|
Kn_1P_U04 | Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku |
Kn_1P_U07 | Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej |
Kn_1P_U12 | Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt |
Kn_1P_U15 | Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową |
Kn_1P_U18 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U08 | ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów |
R1P_U09 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
R1P_U11 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1P_U12 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
InzP_U09 | ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U10 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_U12 | ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
Cel przedmiotu | C-2 | Znajomość aktów prawnych regulujących funkcjonowanie istniejących i zakładanie nowych organizacji i związków kynologicznych, w tym fundacji i stowarzyszeń |
---|
C-3 | Przybliżenie problemu jakimi są pseudohodowle oraz organizacje i związki kynologiczne nieuznawane przez FCI |
Treści programowe | T-A-3 | Organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem psów
Prawna definicja organizacji pozarządowej (fundacje, stowarzyszenia, federacje)
Źródła finansowania działalności organizacji pozarządowych
Prawne warunki działania organizacji pozarządowych
Praca w organizacji pozarządowej
Jak samemu założyć oraz zarejestrować organizację pozarządową
Podatki a organizacja pozarządowa
Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie |
---|
T-T-1 | Praktyczne zajęcia w Szczecińskim Oddziale Związku Kynologicznego w Polsce |
T-T-2 | Praktyczne zajęcia w zachodnipomorskim oddziale Związku Hodowców Psów Rasowych (pod patronatem UCI) |
T-W-1 | Organizacje i związki kynologiczne w Polsce i na świecie (historia i dzień dzisiejszy) |
T-W-6 | Nowelizacja ustawy o chronie zwierząt z dnia 1 stycznia 2012 roku oraz ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach i ich konsekwencje dla polskiej kynologii
Organizacje i związki kynologiczne nieuznawane przez FCI, ich statut, regulaminy, rodowody, hodowle, certyfikaty:
- Canis e Catus - Ogólnopolski Niezależny Związek Miłośników i Hodowców Psów i Kotów Rasowych
- Domin - Stowarzyszenie Miłośników Zwierząt "Domin"
- KHRPiK - Klub Hodowców Rasowych Psów i Kotów
- OSHPiKR - Ogólnopolskie Stowarzyszenie Hodowców Psów i Kotów Rasowych "Cztery Łapy"
- OSPiKR - Ogólnokrajowe Stowarzyszenie Psa i Kota Rasowego "Protection"
- OSPR Kennel Club - Ogólnopolskie Stowarzyszenie Psa Rasowego "Kennel Club"
- PSHPiKR - Profesjonalne Stowarzyszenie Hodowców Psów i Kotów Rasowych
- PZPiKR - Polski Związek Psa i Kota Rasowego
- SHPiKR - Stowarzyszenie Hodowców Psów i Kotów Rasowych
- SHRPIK - Stowarzyszenie Hodowców Rasowych Psów i Kotów
- SKPiKR OOS - Stowarzyszenie Klub Psa i Kota Rasowego Ogólnokrajowa Organizacja Społeczna
- SPCMZ - Stowarzyszenie Polskie Centrum Miłośników Zwierząt
- SPPR - Stowarzyszenie Przyjaciół Psów Rasowych
- SWKiPR - Stowarzyszenie Właścicieli Kotów i Psów Rasowych
- ZMPIKR - Związek Miłośników Psów i Kotów Rasowych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych |
---|
M-2 | Wykład z zastosowaniem metody przypadków |
M-3 | Dyskusja panelowa w czasie trwania ćwiczeń |
M-4 | Praktyczna analiza aktów prawnych |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena znajomości przepisów prawnych regulujących zakładanie organizacji i związków kynologicznych, w tym fundacji i stowrzyszeń |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności w pracy indywidualnej i zespołowej studenta |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada praktyczną wiedzę dotyczącą tworzenia i rejestracji organizacji i stowarzyszeń, posiada umiejętność pozyskiwania środków na ich działalność |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |