Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Podstawy szkolenia psów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Podstawy szkolenia psów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Ośrodek szkolenia psów UniwerPSYtet
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jędrzejczak <Malgorzata_Jedrzejczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 0,50,40zaliczenie
zajęcia terenoweT5 14 1,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe rasy psów i ich użytkowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą szkolenia psów oraz uczestnictwo w treningach szkolenia psów w rożnym wieku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
zajęcia terenowe
T-T-1Tradycyjne metody szkolenia psów w praktyce2
T-T-2Nowoczesne metody szkolenia psów w praktyce Treningi wzmacniające aparat ruchu z wykorzystaniem metody FitPaws2
T-T-3Sposoby uczenia się psów w praktyce2
T-T-4Nauka podstawowych komend w praktyce Ćwiczenia budujące dobre relacje z psem2
T-T-5Podstawowe zagadnienia związane z przygotowaniem psa do treningu2
T-T-6Szkolenie psów z zakresu przedszkola dla szczeniąt i ogólnego posłuszeństwa4
14
wykłady
T-W-1Wprowadzenie - rys historyczny szkolenia psów1
T-W-2Tradycyjne i nowoczesne metody szkolenia psów Wprowadzenie do treningu FitPaws2
T-W-3Sposoby uczenia się psów1
T-W-4Najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem1
T-W-5Nauka podstawowych komend3
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
zajęcia terenowe
A-T-1uczestnictwo w zajęciach14
A-T-2studiowanie piśmiennictwa18
A-T-3przygotowanie do zaliczenia12
44
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie do zaliczenia2
A-W-3studiowanie piśmiennictwa5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - opis, objasnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda praktyczna - pokaz
M-3Metoda eksponująca - fim

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: konsultacje
S-2Ocena formująca: ocena aktywności syudenta na zajęciach
S-3Ocena formująca: wejściówki sprawdzające stopień przyswojenia przez studentów partii materiału opanowanego dzieki pracy własnej
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-5Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C21_W01
Uczeń posiada podstawową wiedzę dotyczącą szkolenia psów, zna metody szkolenia psów, potrafi wymienić sposoby uczenia się, podstawowe komendy oraz najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem.
Kn_1P_W13, Kn_1P_W19, Kn_1P_W20R1P_W01, R1P_W02, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W09, R1P_W10, R1P_W11InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C21_U01
Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i zachowań różnymi metodami szkoleniowymi wykorzystując znajomość sposobów uczenia się psów a także otrafi wykonać podstawowe ćwiczenia budujące dobre relacje z psem i zmotywować go do pracy
Kn_1P_U07, Kn_1P_U08, Kn_1P_U09, Kn_1P_U15R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U10InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U09, InzP_U11, InzP_U12C-1T-T-1, T-T-2, T-T-3, T-T-4, T-T-5, T-T-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C21_K01
01 Student posiada świadomość potrzeby popularyzacji szkoleń wśród właścicieli psów różnych ras, potrafi pracować w zespole
Kn_1P_K02, Kn_1P_K04, Kn_1P_K06, Kn_1P_K07R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-T-1, T-T-2, T-T-3, T-T-4, T-T-5, T-T-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C21_W01
Uczeń posiada podstawową wiedzę dotyczącą szkolenia psów, zna metody szkolenia psów, potrafi wymienić sposoby uczenia się, podstawowe komendy oraz najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem.
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C21_U01
Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i zachowań różnymi metodami szkoleniowymi wykorzystując znajomość sposobów uczenia się psów a także otrafi wykonać podstawowe ćwiczenia budujące dobre relacje z psem i zmotywować go do pracy
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C21_K01
01 Student posiada świadomość potrzeby popularyzacji szkoleń wśród właścicieli psów różnych ras, potrafi pracować w zespole
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Miller Pat, Nasz wierny przyjaciel pies : metody wzmocnienia psów w treningu, Książka i Wiedza, Warszawa, 2005
  2. Horowitz Alexandra, HorOczami psa. Co psy wiedzą, czują i widzą, CZARNA OWCA, 2011
  3. Eaton Barry, Dominacja prawda czy mit, Psia Wachta, 2009
  4. Donaldson Jean, Pies i człowiek, GALAKTYKA, Łódź, 2007
  5. Mrzewińska Zofia, Po obu końcach smyczy, ERGOS, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Coren Stanley, Jak rozmawiać z psem : doskonalenie sztuki porozumiewania się, GALAKTYKA, Łódź, 2004
  2. Case P.Linda, Pies zachowanie, żywienie i zdrowie, GALAKTYKA, Łódź, 2010

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Tradycyjne metody szkolenia psów w praktyce2
T-T-2Nowoczesne metody szkolenia psów w praktyce Treningi wzmacniające aparat ruchu z wykorzystaniem metody FitPaws2
T-T-3Sposoby uczenia się psów w praktyce2
T-T-4Nauka podstawowych komend w praktyce Ćwiczenia budujące dobre relacje z psem2
T-T-5Podstawowe zagadnienia związane z przygotowaniem psa do treningu2
T-T-6Szkolenie psów z zakresu przedszkola dla szczeniąt i ogólnego posłuszeństwa4
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie - rys historyczny szkolenia psów1
T-W-2Tradycyjne i nowoczesne metody szkolenia psów Wprowadzenie do treningu FitPaws2
T-W-3Sposoby uczenia się psów1
T-W-4Najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem1
T-W-5Nauka podstawowych komend3
8

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1uczestnictwo w zajęciach14
A-T-2studiowanie piśmiennictwa18
A-T-3przygotowanie do zaliczenia12
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie do zaliczenia2
A-W-3studiowanie piśmiennictwa5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C21_W01Uczeń posiada podstawową wiedzę dotyczącą szkolenia psów, zna metody szkolenia psów, potrafi wymienić sposoby uczenia się, podstawowe komendy oraz najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W13Charakteryzuje rasy psów, zna kierunki i sposoby ich użytkowania
Kn_1P_W19Zna podstawowe przepisy i regulaminy organizacji wystaw, pokazów, zawodów, konkursów i prób pracy w kynologii
Kn_1P_W20Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1P_W11zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą szkolenia psów oraz uczestnictwo w treningach szkolenia psów w rożnym wieku.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie - rys historyczny szkolenia psów
T-W-2Tradycyjne i nowoczesne metody szkolenia psów Wprowadzenie do treningu FitPaws
T-W-3Sposoby uczenia się psów
T-W-4Najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - opis, objasnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda praktyczna - pokaz
M-3Metoda eksponująca - fim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: konsultacje
S-2Ocena formująca: ocena aktywności syudenta na zajęciach
S-3Ocena formująca: wejściówki sprawdzające stopień przyswojenia przez studentów partii materiału opanowanego dzieki pracy własnej
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-5Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C21_U01Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i zachowań różnymi metodami szkoleniowymi wykorzystując znajomość sposobów uczenia się psów a także otrafi wykonać podstawowe ćwiczenia budujące dobre relacje z psem i zmotywować go do pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U07Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej
Kn_1P_U08Potrafi interpretować zachowanie i stany emocjonalne zwierząt podczas ich obserwacji i pracy z nimi
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U15Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_U12ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą szkolenia psów oraz uczestnictwo w treningach szkolenia psów w rożnym wieku.
Treści programoweT-T-1Tradycyjne metody szkolenia psów w praktyce
T-T-2Nowoczesne metody szkolenia psów w praktyce Treningi wzmacniające aparat ruchu z wykorzystaniem metody FitPaws
T-T-3Sposoby uczenia się psów w praktyce
T-T-4Nauka podstawowych komend w praktyce Ćwiczenia budujące dobre relacje z psem
T-T-5Podstawowe zagadnienia związane z przygotowaniem psa do treningu
T-T-6Szkolenie psów z zakresu przedszkola dla szczeniąt i ogólnego posłuszeństwa
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - opis, objasnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda praktyczna - pokaz
M-3Metoda eksponująca - fim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: konsultacje
S-2Ocena formująca: ocena aktywności syudenta na zajęciach
S-3Ocena formująca: wejściówki sprawdzające stopień przyswojenia przez studentów partii materiału opanowanego dzieki pracy własnej
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-5Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C21_K0101 Student posiada świadomość potrzeby popularyzacji szkoleń wśród właścicieli psów różnych ras, potrafi pracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą szkolenia psów oraz uczestnictwo w treningach szkolenia psów w rożnym wieku.
Treści programoweT-T-1Tradycyjne metody szkolenia psów w praktyce
T-T-2Nowoczesne metody szkolenia psów w praktyce Treningi wzmacniające aparat ruchu z wykorzystaniem metody FitPaws
T-T-3Sposoby uczenia się psów w praktyce
T-T-4Nauka podstawowych komend w praktyce Ćwiczenia budujące dobre relacje z psem
T-T-5Podstawowe zagadnienia związane z przygotowaniem psa do treningu
T-T-6Szkolenie psów z zakresu przedszkola dla szczeniąt i ogólnego posłuszeństwa
T-W-1Wprowadzenie - rys historyczny szkolenia psów
T-W-2Tradycyjne i nowoczesne metody szkolenia psów Wprowadzenie do treningu FitPaws
T-W-3Sposoby uczenia się psów
T-W-4Najważniejsze zasady dobrego współżycia z psem
T-W-5Nauka podstawowych komend
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - opis, objasnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda praktyczna - pokaz
M-3Metoda eksponująca - fim
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena aktywności syudenta na zajęciach
S-3Ocena formująca: wejściówki sprawdzające stopień przyswojenia przez studentów partii materiału opanowanego dzieki pracy własnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0