Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Praktyka semestralna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka semestralna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Zoologii i Pszczelnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 18,0 | ECTS (formy) | 18,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna rasy psów i kierunki ich uzytkowania |
W-2 | Studenta zna podstawy BHP |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studentów do podjęcia pracy zgodnej ze studiowanym kierunkiem oraz zdobywanie funduszy na prowadzenie własnej działalności |
C-2 | Kształtowanie umiejętności pracy zespołowej ze specjalistami z zakresu szeroko pojętej kynologii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Dwutygodniowa praktyka w instytucji (urzędzie, fundacji) zajmującej się się doradztwem w sprawie dotacji na prowadzenie własnej działalności (Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Referat ds. Funduszy Pomocowych; Urząd Miejski w Szczecinie; Wydział Zarządzania Finansami Miasta; Biznes plan; Wypełnianie wniosków). Dwutygodniowa praktyka w ośrodku szkolenia dla psów | 4 |
4 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Dwutygodniowa praktyka w schronisku, lecznicy dla zwierząt lub w hotelu dla psów Dwutygodniowa praktyka w Szczecińskim Odziale Związku Kynologicznego w Polsce. Udział w Wystawie Psów Rasowych w charakterze sekretarza lub gospdarza ringu | 4 |
4 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Dwutygodniowa praktyka w salonie groomerskim Dwutygodniowa praktyka hodowlana w kennelu krajowym i zagranicznym | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 160 |
A-PR-2 | Samodzielne przygotowanie sie do praktyki | 4 |
A-PR-3 | Przygotowanie się do egzaminu z praktyk | 16 |
180 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 160 |
A-PR-2 | Samodzielne przygotowanie sie do praktyki | 4 |
A-PR-3 | Przygotowanie się do zaliczenia praktyki | 16 |
180 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 160 |
A-PR-2 | Samodzielne przygotowanie sie do praktyki | 4 |
A-PR-3 | Przygotowanie się do zaliczenia praktyki | 16 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Symulacja |
M-5 | Dzienniczek praktyk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów i pracy studenta prowadzona przez opiekuna praktyki |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy studenta, zarówno indywidualnej jak i grupowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemna opinia opiekuna praktyk |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu praktyk |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena dzienniczka praktyk studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02_W01 Student zna zasady bezpiecznej pracy ze zwierzętami, ze szczególnym uwzględnieniem psów. | Kn_1P_W05, Kn_1P_W08, Kn_1P_W15, Kn_1P_W23 | R1P_W01, R1P_W02, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W08, R1P_W09, R1P_W10, R1P_W11 | InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_W02 Student posiada wiedzę dotyczącą zasad przygotowania psów do wystaw, pokazów i konkursów. | Kn_1P_W04, Kn_1P_W06, Kn_1P_W13, Kn_1P_W19, Kn_1P_W20, Kn_1P_W21, Kn_1P_W23 | R1P_W01, R1P_W02, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W08, R1P_W09, R1P_W10, R1P_W11 | InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_W03 Student charakteryzuje rasy psów i kierunki ich użytkowania. | Kn_1P_W06, Kn_1P_W08, Kn_1P_W09, Kn_1P_W13, Kn_1P_W19 | R1P_W01, R1P_W02, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W08, R1P_W09, R1P_W10, R1P_W11 | InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02_U01 Student stosuje w praktyce zasady bezpieczeństwa i higieny pracy z psami. | Kn_1P_U07, Kn_1P_U09, Kn_1P_U13, Kn_1P_U14, Kn_1P_U15 | R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10 | InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U09, InzP_U11, InzP_U12 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_U02 Student potrafi przygotować i prowadzić dokumentację kynologiczną, a przede wszystkim dokumentację hodowlaną i użytkową. | Kn_1P_U09, Kn_1P_U15 | R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U10 | InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U11 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_U03 Student posiada umiejętność dostosowania warunków utrzymania psów do wymagań zoohigienicznych, zapewniających dobrostan zwierząt. | Kn_1P_U04, Kn_1P_U09, Kn_1P_U12, Kn_1P_U13, Kn_1P_U15 | R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12 | InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U10, InzP_U11, InzP_U12 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_U04 Student interpretuje stany emocjonalne psów oraz potrafi je wykorzystać do pracy z psem. | Kn_1P_U07, Kn_1P_U08, Kn_1P_U09, Kn_1P_U13 | R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U10 | InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U09, InzP_U11, InzP_U12 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02_K01 Student jest świadomy znaczenia i roli psa w życiu człowieka oraz roli i znaczenia człowieka z życiu psa. | Kn_1P_K01, Kn_1P_K07 | R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06 | InzP_K01 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kn_1P_C02_K02 Student jest świadomy konieczności ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania kompetencji kynologicznej, potrafi pracować samodzielnie i w zespole | Kn_1P_K03, Kn_1P_K04 | R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08 | InzP_K01, InzP_K02 | C-1, C-2 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02_W01 Student zna zasady bezpiecznej pracy ze zwierzętami, ze szczególnym uwzględnieniem psów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady bezpiecznej pracy ze zwierzętami, ze szczególnym uwzględnieniem psów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_W02 Student posiada wiedzę dotyczącą zasad przygotowania psów do wystaw, pokazów i konkursów. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę dotyczącą zasad przygotowania psów do wystaw, pokazów i konkursów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_W03 Student charakteryzuje rasy psów i kierunki ich użytkowania. | 2,0 | |
3,0 | Student charakteryzuje rasy psów i kierunki ich użytkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02_U01 Student stosuje w praktyce zasady bezpieczeństwa i higieny pracy z psami. | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje w praktyce zasady bezpieczeństwa i higieny pracy z psami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_U02 Student potrafi przygotować i prowadzić dokumentację kynologiczną, a przede wszystkim dokumentację hodowlaną i użytkową. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować i prowadzić dokumentację kynologiczną, a przede wszystkim dokumentację hodowlaną i użytkową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_U03 Student posiada umiejętność dostosowania warunków utrzymania psów do wymagań zoohigienicznych, zapewniających dobrostan zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność dostosowania warunków utrzymania psów do wymagań zoohigienicznych, zapewniających dobrostan zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_U04 Student interpretuje stany emocjonalne psów oraz potrafi je wykorzystać do pracy z psem. | 2,0 | |
3,0 | Student interpretuje stany emocjonalne psów oraz potrafi je wykorzystać do pracy z psem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02_K01 Student jest świadomy znaczenia i roli psa w życiu człowieka oraz roli i znaczenia człowieka z życiu psa. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy znaczenia i roli psa w życiu człowieka oraz roli i znaczenia człowieka z życiu psa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02_K02 Student jest świadomy konieczności ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania kompetencji kynologicznej, potrafi pracować samodzielnie i w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy konieczności ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania kompetencji kynologicznej, potrafi pracować samodzielnie i w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaleta T., Fiszdon K., Wybrane zagadnienia z genetyki i zachowania się psów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1999
- Willis M.B., Poradnik dla hodowców psów. Genetyka w praktyce, PWRiL, Warszawa, 2000
- Räber H., Encyklopedia psów rasowych, MULTICO, Warszawa, 2000
- b.a., Statut Związku Kynologicznego w Polsce, Wydane nakładem Związku Kynologicznego w Polsce, Warszawa, 2009