Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C38_U01 | student potrafi zaplanować zajęcia typu "spotkanie z psem" z uwzględnieniem oddziaływania psa na sferę ruchową lub zmysłową dziecka |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U09 | Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Po zaliczeniu przedmiotu student będzie: potrafił zdefiniować pojęcia z zakresu dogoterapii, znał korzyści płynące z kontaktów z psami, znał wskazania i przeciwwskazania do dogoterapii oraz specyfikę tych działań, będzie znał kryteria doboru zwierząt do terapii oraz kwalifikacje terapeuty. |
---|
Treści programowe | T-T-1 | Cele i zadania dogoterapii, specyfika oddziaływania. Zasadnicze kryteria doboru psów do terapii. Znaczenie prawidłowej socjalizacji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej. |
---|
T-T-5 | Specyfika ośrodków w których prowadzi się zajęcia z udziałem psa. Psy w resocjalizacji i opiece paliatywnej. |
T-W-1 | Rys historyczny więzi człowieka ze zwierzętami, historia działań terapeutycznych z udziałem psa. Terapeutyczne oddziaływania psa na różne sfery funkcjonowania człowieka. Korzyści instrumentalne płynące ze współpracy z psem. |
T-W-2 | Definicja i podział terapii z udziałem psa. Cele i zadania poszczególnych form zajęć: SP , TP, EP. Delta Society – sztandarowa organizacja , historia, działalność. Udział psów w programach „Pet therapy” i „visiting pets” |
Metody nauczania | M-4 | film |
---|
M-1 | wykład informacyjny, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | prezentacja multimedialna |
M-3 | pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student potrafi zaplanować zajęcia typu "spotkanie z psem" z uwzględnieniem oddziaływania psa na sferę ruchową lub zmysłową dziecka, wykorzystując od 3 do 5 ćwiczeń i zabaw |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |