Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)
Sylabus przedmiotu Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu fizjologii zwierząt, anatomii, biochemii , matematyki, genetyki ogólnej i molekularnej oraz znajomość podstawowych technik laboratoryjnych i programów komputerowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. |
C-2 | Pogłębienie umiejętności w przedmiocie własnych badań. |
C-3 | Pogłębienie kompetencji w przedmiocie własnych badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefiniowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp). | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje uzyskanych wyników, analiza danych. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiągnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Wskazanie możliwości finansowania badań naukowych. | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie i omawianie konkretnych zagadnień. | 30 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 10 |
A-S-2 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie i omawianie konkrtenych zagadnień. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do omawiania konkretnych zagadnień. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Studiowanie fachowej literatury. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień. | 7 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Studiowanie fachowej literatury. | 10 |
A-S-2 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 15 |
A-S-2 | Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta. | 5 |
A-S-3 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe, objaśnianie i wyjaśnianie. |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja. |
M-3 | Metody programowe z użuciem komputera. |
M-4 | Metody praktyczne, ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.7_W01 Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. Pogłębienie wiedzy w przedmiocie własnych badań. | BCH_3-_W01, BCH_3-_W05 | — | C-1 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.7_U01 Nabycie umiejętności wykorzystywania wyników badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych do realizacji własnej pracy doktorskiej. | — | — | C-2 | T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.7_K01 Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością. | — | — | C-3 | T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.7_W01 Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. Pogłębienie wiedzy w przedmiocie własnych badań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.7_U01 Nabycie umiejętności wykorzystywania wyników badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych do realizacji własnej pracy doktorskiej. | 2,0 | |
3,0 | W podstawowym zakresie potrafi wykorzystywać dane literaturowe w planowaniu kierunkowych badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.7_K01 Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz umiarkowaną kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura dobrana przez opiekuna promotora, na początku semestru.