Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_null_U01 | student wykorzystuje dane o strukturze molekularnej oraz programy do klasteryzacji w celu uporządkowania badanych jednostek taksonomicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U06 | Potrafi wykorzystać techniki molekularne stosowane w taksonomii roślin, zwierząt i ludzi; rozumie budowę i funkcje genomu oraz transkryptomu organizmów eukariotycznych i prokariotycznych; zna procesy dziedziczenia i rozwoju organizmu; wykorzystuje metody molekularne w biotechnologii stosowanej; rozumie molekularne podstawy ewolucji; zna czynniki wpływające na zmienność organizmu. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | poznanie klasycznych i molekularnych metod klasyfikowania organizmów zywych |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Taksonomiczne bazy danych. Metody diagnostyki molekularnej w taksonomii. |
---|
T-A-4 | Taksonomia molekularna wybranych gatunków roślin i zwierząt. |
T-A-5 | Diagnostyka molekularna patogenów. |
T-A-2 | Programy komputerowe wykorzystywane w systematyce. |
T-A-1 | Metody systematyzowania organizmów żywych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | ćwiczenia z wykorzystaniem wyników analiz molekularnych, baz danych i programów komputerowych |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena opanowania umiejętności korzystania z wyników analiz molekularnych i programów komputerowych do ustalania zależności fenetycznych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian opanowania wiedzy z treści z ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie dokonuje porządkowania badanych jednostek taksonomicznych |
3,0 | student wykorzystuje dane o strukturze molekularnej oraz programy do klasteryzacji w celu uporządkowania badanych jednostek taksonomicznych w stopniu dostatecznym |
3,5 | student wykorzystuje dane o strukturze molekularnej oraz programy do klasteryzacji w celu uporządkowania badanych jednostek taksonomicznych w stopniu ponaddostatecznym |
4,0 | student wykorzystuje dane o strukturze molekularnej oraz programy do klasteryzacji w celu uporządkowania badanych jednostek taksonomicznych w stopniu dobrym |
4,5 | student sprawniedokonuje porządkowania badanych jednostek taksonomicznych z wykorzystaniem danych o strukturze molekularnej oraz programów do klasteryzacji |
5,0 | student bardzo sprawniedokonuje porządkowania badanych jednostek taksonomicznych z wykorzystaniem danych o strukturze molekularnej oraz programów do klasteryzacji |