Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej z przedmiotami wyrównującymi efekty inżynierskie
Sylabus przedmiotu Social communication and negotiation techniques:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Social communication and negotiation techniques | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 5 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of society. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology. |
C-2 | Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Social communication basics, its goals and conditions | 5 |
T-W-2 | Social communication basics, its goals and conditions | 5 |
T-W-3 | Negotiator – set of attributes and skills | 4 |
T-W-4 | Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices. | 4 |
T-W-5 | Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation. | 6 |
T-W-6 | Self-presentation techniques, public appearances preparation. | 6 |
T-W-7 | Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics. | 5 |
T-W-8 | Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations | 6 |
T-W-9 | Negotiations as a mean of solving conflicts. | 4 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 45 |
A-W-2 | Preparation of a presentation on chosen topic. | 10 |
A-W-3 | Meritorical preparation for lectures. | 10 |
A-W-4 | Preparation for completing the course. | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Conversational lecture |
M-3 | Problem-focused lecture |
M-4 | Multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Topic speech/presentation |
S-2 | Ocena formująca: Meritorical activity. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final conversation. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01 The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | BT_2A_W02 | R2A_W02 | InzA2_W03 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01 The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | BT_2A_U01 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U05, R2A_U07 | InzA2_U04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01 The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | BT_2A_K04, BT_2A_K06 | R2A_K02, R2A_K03, R2A_K05, R2A_K06 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01 The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | 2,0 | |
3,0 | The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01 The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | 2,0 | |
3,0 | The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01 The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | 2,0 | |
3,0 | The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2014
- Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
- Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010
Literatura dodatkowa
- Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
- Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006