Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_BTZ-A-D9_U01 | Student proposes the use specified methodologies to assess the quality of the indicated elements of environment. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U09 | Stosuje poznane metody w pracy badawczej; opracowuje piśmiennictwo zgodnie z profilem badawczym; analizuje doniesienia naukowe i inne materiały źródłowe w kontekście własnego projektu badawczego; potrafi przygotować projekt własnych badań naukowych oraz samodzielnie przygotowć opracowanie naukowe. |
---|
BT_2A_U05 | Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Familiarizing students with the biological methods used in the assessment of environmental pollution degree. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Biological tests used in the environmental samples toxicity assessment. |
---|
T-A-2 | An analysis of dependence the toxicity of water samples / bottom sediments and the concentrations of selected groups of contaminants. |
T-A-3 | Method for setting safe pollutant concentrations for aquatic biocoenoses. |
T-A-5 | Biodegradation tests. The objectives of biodegradation testing of chemical compounds (attestation, forecasting capabilities and the course of the chemical compounds elimination, determination NDS). |
T-A-4 | The use of biological monitoring, epidemiological data and an environmental monitoring in the population health risk assessment. |
T-W-4 | Environmental monitoring - methods for assessing environmental contamination and toxicity of the water, sediment, soil and air. An inhalation tests using mammals. |
T-W-2 | Biological monitoring as a tool for the evaluation of occupational and environmental exposure to chemical and physical factors. |
T-W-3 | Biological markers in the assessment of exposure to environmental pollution. The role of biological markers in identifying hazards and physiological effects of exposure to environmental pollution (endemic and occupational exposure). |
T-W-5 | The use of ecological tolerance in the environment quality assessment. |
T-W-6 | Evaluation of mutagenicity and carcinogenicity of outdoor air pollution and water. |
T-W-7 | Biological tests versus chemical analytics. Overview of commercial tests used in the environmental quality control. |
T-W-1 | Biological methods to control the quality of the environment. |
T-A-6 | Evaluation of environmental mutagenesis. |
Metody nauczania | M-1 | Delivery method, lecture/presentation |
---|
M-3 | Explanation |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: test |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student proposes to use the appropriate methods to assess the environmental quality. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |