Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość materiału obowiązującego na drugim stopniu studiów na kierunku kształcenia technologia chemiczna lub inżynieria chemiczna i procesowa |
W-2 | Znajomość materiału omawianego w semestrze 1 oraz 2 na seminarium "Postępy pracy doktorskiej" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności prezentacji koncepcji pracy doktorskiej wykonywanej w dyscyplinie naukowej Technologiai Chemiczna lub "Inżynieria Chemiczna" |
C-2 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na temat proponowanej przez niego koncepcji pracy doktorskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Prezentacja przez doktorantów koncepcji prac doktorskich i dyskusja nad nimi w grupie seminaryjnej | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej koncepcji pracy doktorskiej | 8 |
A-S-3 | Przygotowanie się do dyskusji w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody praktyczne: seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła aktywności doktoranta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D05_W06 doktorant ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie problemów badawczych technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej | TICh_3A_W06 | — | C-2, C-1 | T-S-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D05_U10 doktorant potrafi ocenić możliwość wykorzystania nowych opracowań i metod w zakresie realizowanej pracy doktorskiej | TICh_3A_U10 | — | C-2, C-1 | T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D05_K01 doktorant potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny w zakresie formułowania koncepcji pracy doktorskiej | TICh_3A_K01 | — | C-2, C-1 | T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D05_W06 doktorant ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie problemów badawczych technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest w stanie w stopniu podstawowym objaśnić zagadnienia potrzebne do sformułowania koncepcji pracy doktorskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D05_U10 doktorant potrafi ocenić możliwość wykorzystania nowych opracowań i metod w zakresie realizowanej pracy doktorskiej | 2,0 | |
3,0 | doktorant potrafi w stopniu podstawowym ocenić nowe rozwiązania w zakresie tematyki pracy doktorskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D05_K01 doktorant potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny w zakresie formułowania koncepcji pracy doktorskiej | 2,0 | |
3,0 | doktorant potrafi w stopniu podstawowym myśleć kreatywnie w zakresie formułowania koncepcji pracy doktorskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Kraśniewski, Jak pisać rozprawę doktorską, http:// cygnus.tele.pw.edu.pl/~andrzej/TPdokt/wykład-pdf/TPdokt-rozprawa.pdf