Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C01-02b_U01 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać proces spalania oraz scharakteryzować podstawowe typy kotłów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_U14 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
---|
KOS_2A_U15 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
KOS_2A_U18 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić — zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska — istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
KOS_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi — stosując także koncepcyjnie nowe metody — rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie studentów z podstawami energetyki |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Procesy spalania paliw. |
---|
T-W-3 | Porównanie emisji zanieczyszczeń ze spalania poszczególnych grup paliw. |
T-W-5 | Typy konstrukcyjne kotłów grzewczych. Sprawność kotłów. |
T-W-6 | Bilans cieplny i sprawność cieplna kotłów klasycznych i kondensacyjnych. Wpływ poszczególnych strat na sprawność. Charakterystyki sprawności kotłów w zależności od obciążenia. Wyznaczanie zużycia paliwa w kotle. |
T-W-7 | Oddziaływanie systemów energetycznych na środowisko. |
T-W-1 | Surowce energetyczne. Podział paliw i charakterystyka poszczególnych postaci paliw naturalnych. Węgiel jako podstawowe paliwo stałe. |
T-W-4 | Podział i zadania palenisk. Wskaźniki charakteryzujące paleniska. Paleniska warstwowe-rusztowe. Paleniska komorowe - pyłowe, olejowe, gazowe i fluidalne. Zalety i wady palenisk fluidalnych. Paleniska na paliwa ciekłe i gazowe. |
Metody nauczania | M-1 | wyklad informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: podsumowujący, egzamin pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować paliwa, nie potrafi opisać procesu spalania oraz nie potrafi scharakteryzować podstawowych typów kotłów |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać proces spalania oraz scharakteryzować podstawowe typy kotłów |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać proces spalania oraz scharakteryzować typy kotłów |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać i dobrać proces spalania oraz scharakteryzować typy kotłów |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać i dobrać proces spalania oraz scharakteryzować typy kotłów i ich powiązania z paliwem |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować paliwa, potrafi opisać i dobrać proces spalania oraz scharakteryzować typy kotłów i ich powiązania z paliwem, Potrafi okreslić terędy rozwojowe energetyki. |