Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_B02_W01 | Ma wiedzę o strategicznych potrzebach w zakresie ochrony środowiska w kraju i na świecie, o podstawowych unijnych i krajowych politykach ekologicznych, o dostępnych instrumentach ochrony środowiska, o krajowych programach i planach ochrony środowiska, o założeniach krajowej strategii edukacji ekologicznej oraz o mozliwościach wykorzystania w ochronie środowiska społeczności i orgaznizacji ekologicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_W07 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami, takimi jak ocena oddziaływania na środowisko, minimalizowanie zagrożeń dla środowiska poprzez stosowanie najlepszych dostępnych technologii produkcji oraz ograniczanie i eliminowanie emisji do środowiska na etapie wytwarzania produktów oraz emisji odpadów z instalacji |
---|
KOS_2A_W08 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dyscyplin naukowych, takich jak: ochrona środowiska, inżynieria i technologia chemiczna oraz biotechnologia |
KOS_2A_W10 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie ochrony środowiska |
KOS_2A_W11 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-6 | Wykształcenie umiejętności obserwowania środowiska, dostrzegania zagrożeń, oceny dostępnych programów ochronnych, przygotowywania własnych planów działania oraz publicznej prezentacji analiz, planów i projektów. |
---|
C-1 | Zapoznanie z najważniejszymi, długookresowymi potrzebami w zakresie ochrony środowiska w kraju i na świecie. |
C-2 | Zapoznanie z unijnymi i krajowymi politykami ekologicznymi. |
C-4 | Zapoznanie z wybranymi krajowymi programami i planami ochrony środowiska. |
C-5 | Zapoznanie z narodową strategią edukacji ekologicznej. |
C-3 | Zapoznanie z administracyjnymi i rynkowymi instrumentami ochrony środowiska. |
Treści programowe | T-A-1 | Regionalne i lokalne strategie i programy ochrony środowiska. |
---|
T-A-6 | Prezentacje studenckie wybranych zagadnień. |
T-A-2 | Zasady i metody prognozowania w ochronie środowiska. |
T-A-5 | Udział społeczeństwa w realizacji celów polityki środowiskowej. |
T-A-4 | Finansowanie działań z zakresu ochrony środowiska. |
T-A-3 | Pozarządowe organizacje ekologiczne w Polsce i na świecie. |
T-W-1 | Problemy strategiczne ochrony środowiska na świecie i w Polsce. |
T-W-2 | Ochrona środowiska a polityki sektorowe Unii Europejskiej. |
T-W-3 | Polityka ekologiczna państwa. |
T-W-4 | Instrumenty administracyjne i rynkowe. |
T-W-5 | Odpowiedzialność w ochronie środowiska. |
T-W-6 | Programy ochrony środowiska. |
T-W-7 | Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej. |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacje dokumentów polityczno-strategicznych i dyskusje. |
---|
M-3 | Ćwiczenie z przygotowania publicznych prezentacji wyników własnej pracy, w tym wysłuchanie prezentacji studenckich połączone z dyskusją. |
M-1 | Interaktywne wykłady z przedmiotu. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wyłożonego materiału w formie ustnej. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zalicznie materiału ćwiczeniowego w trakcie ustnej rozmowy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zalicznie przygotowanej i wygłoszonej publicznie prezentacji w połączeniu z dyskusją. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | Zna w dostetecznym stopniu potrzeby w zakresie ochrony środowiska oraz unijne i krajowe polityki ekologiczne, potrafi wyliczyć i przedstawić podstawowe instrumenty ochrony środowiska, zna elementarne założenia krajowej edukacji ekologicznej, zna podstawowe założenia wykorzystania dla ochrony środowiska indywidualnej i zbiorowej aktywności społecznej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |