Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C01-06_U01 | Student potrafi oszacować ryzyko środowiskowe na wybranym przykladzie zakladu przemysłowego i zaproponować metodę pozwalającą zminimalizować negatywny wpływ produkcji na środowiskoi |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
KOS_2A_U13 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Student potrafi oszacować ryzyko środowiskowe na wybranym przykladzie zakladu przemysłowego i zaproponować metodę pozwalającą zminimalizować negatywny wpływ produkcji na środowisko |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Ćwiczenia z wykorzystaniem symulacyjnego, środowiskowego programu komputerowego BCTC (studenci poznają zintegrowane podejście do problemu uciążliwości zakładu przemysłowego dla środowiska); program oferuje różne narzędzia oceny: od analiz chemicznych, próbek wody, osadów rzecznych i ryb żyjących w rzece, do której zakład odprowadza ścieki zanieczyszczone związkiem BCTC, o działaniu podobnym do dioksyn; poprzez testy biologiczne na zwierzętach, umożliwiające wyznaczenie LD50 dla tego związku; do analizy raportów nt. chorób i śmiertelności ludzi mieszkających w pobliżu zakładu i pijących wodę z ujęcia wody powierzchniowej; zadaniem do rozwiązania jest oszacowanie ryzyka środowiskowego i zaproponowanie najlepszej dostępnej technologii minimalizującej wpływ zakładu na środowisko z uwzględnieniem zintegrowanego podejścia do problemów środowiskowych oraz sporządzenie wybranych etapów oceny oddziaływania na środowisko. |
---|
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia audytoryjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanych ćwiczeń oraz wybór optymalnej pod wzgledem ekonomicznym i spolecznym metody pozwalającej na zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska lub utylizacji powtałych zanieczyszczzeń na wybranym przykładzie zakładu przemysłowego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi sporzadzić sprawozdanie z wykonanych ćwiczeń. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |