Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Projekt dyplomowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt dyplomowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 180 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnia kryteria rejestracji na istatni semestr studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego wiedzę i umiejętności z ochrony środowiska, którą potrafi zastosować do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego podstawową umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu20
T-L-2W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy60
T-L-3Opracowanie wyników pomiarów, obliczeń, symulacji, efektów projektowania itp.100
180

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z opiekunem projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów pracy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_C19b_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy wykorzystywane w celu ochrony środowiska
KOS_1A_W12, KOS_1A_W18T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-L-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_C19b_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
KOS_1A_U01T1A_U01C-2T-L-1M-1, M-2S-1
KOS_1A_C19b_U02
Student potrafi przygotować koncepcje prostych rozwiązań inżynierskich wykorzystywanych w ochronie środowiska
KOS_1A_U18T1A_U16InzA_U08C-1T-L-1, T-L-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_C19b_K01
student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
KOS_1A_K01T1A_K01C-1T-L-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_C19b_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy wykorzystywane w celu ochrony środowiska
2,0student nie potrafi objaśniać kluczowych operacji i procesów stosowanych w ochronie środowiska
3,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska
3,5student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym
4,5student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym i przedstawić ich opis matematyczny
5,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym, przedstawić ich szczegółowy opis matematyczny

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_C19b_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
KOS_1A_C19b_U02
Student potrafi przygotować koncepcje prostych rozwiązań inżynierskich wykorzystywanych w ochronie środowiska
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_C19b_K01
student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku

Literatura podstawowa

  1. Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-12986-7
  2. Klonecki W., Statystyka dla inżynierów, PWN, Warszawa, 1999, ISBN 83-01-12754-6
  3. Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13749-5
  4. Praca zbiorowa pod red. J. Kamińskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny języka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
  5. Domański P., English: Science and technology, WNT, Warszawa, 1996, ISBN 83-204-1968-9
  6. Seidel K-H., Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.J., Warszawa, 2005, ISBN 83-7141-523-0
  7. Praca zbiorowa pod red. J. Linde-Usiekniewicz, Wielki Słownik Angielsko-Polski PWN-Oxford, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13708-8

Literatura dodatkowa

  1. Nowak R., Statystyka dla fizyków, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13702-9
  2. Praca zbiorowa pod red. M. Bańko, Inny słownik języka polskiego PWN, t. I oraz II, PWN, Warszawa, 2000
  3. Miodek J., Słownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocława, 2002, ISBN 83-87977-92-6

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu20
T-L-2W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy60
T-L-3Opracowanie wyników pomiarów, obliczeń, symulacji, efektów projektowania itp.100
180

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_C19b_W01Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy wykorzystywane w celu ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w zakresie ochrony środowiska
KOS_1A_W18zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii i technologii ochrony środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego wiedzę i umiejętności z ochrony środowiska, którą potrafi zastosować do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
Treści programoweT-L-1Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z opiekunem projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi objaśniać kluczowych operacji i procesów stosowanych w ochronie środowiska
3,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska
3,5student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym
4,5student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym i przedstawić ich opis matematyczny
5,0student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy stosowane w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym, przedstawić ich szczegółowy opis matematyczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_C19b_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie absolwenta posiadającego podstawową umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-L-1Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z opiekunem projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_C19b_U02Student potrafi przygotować koncepcje prostych rozwiązań inżynierskich wykorzystywanych w ochronie środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U18potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego wiedzę i umiejętności z ochrony środowiska, którą potrafi zastosować do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
Treści programoweT-L-1Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
T-L-3Opracowanie wyników pomiarów, obliczeń, symulacji, efektów projektowania itp.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z opiekunem projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich stosowanych w ochronie środowiska w stopniu zaawansowanym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_C19b_K01student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego wiedzę i umiejętności z ochrony środowiska, którą potrafi zastosować do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
Treści programoweT-L-3Opracowanie wyników pomiarów, obliczeń, symulacji, efektów projektowania itp.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z opiekunem projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie obserwacji postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku