Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Procesy i urządzenia w ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Inżynieria reaktorów chemicznych II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria reaktorów chemicznych II
Specjalność Inżynieria procesów wytwarzania olefin
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Aleksandrzak <Tomasz.Aleksandrzak@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 1,20,40egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,80,30zaliczenie
projektyP2 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomośc materiału z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych omawianego na I stopniu studiów kierunku inzynieria chemiczna i procesowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze szczegółowymi, podbudowanymi teoretycznie, zagadnieniami z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń procesowych z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń projektowych reaktorów chemicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów homogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.5
T-A-2Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów heterogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.5
T-A-3Analiza ilościowa procesów przebiegających w reaktorach wielofazowych4
T-A-4Kolokwium zaliczające cwiczenia1
15
projekty
T-P-1Projektowanie wybranego reaktora przemysłowego (reaktor homogeniczny, heterogeniczny, wielofazowy). Zastosowanie programów ASPEN i CFD do projektowania reaktorów15
15
wykłady
T-W-1Równowaga i szybkośc reakcji. Procesy przenoszenia w reaktorach chemicznych4
T-W-2Podstawy projektowania reaktorów. Typy reaktorów i ich zastosowanie.5
T-W-3Projektowanie reaktorów homogenicznych.5
T-W-4Projektowanie reaktorów heterogenicznych.5
T-W-5Planowanie i projektowanie reaktorów wielofazowych5
T-W-6Analiza dynamiki systemu reaktorów. Stabilnośc. Sterowanie. Optymalizacja.4
T-W-7Egzamin pisemny2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie się studenta do kolokwium9
24
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2samodzielne wykonywanie obliczeń projektowych8
A-P-3udział w konsultacjach4
A-P-4przygotowanie obliczeń projektowych w formie sprawozdania3
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie zalecanej literatury, analiza materiału podawanego na wykładach i przygotowanie się studenta do egzaminu6
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny - metoda podająca
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - metody praktyczne
M-3Ćwiczenia projektowe - metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny, 90 min
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe - kolokwium pisemne, 45 min
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe - ocena na podstawie poprawnie wykonanego projektu, złożonego w formie pisemnego opracowania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C01-C09_W06
student ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z zagadnieniami inzynierii reaktorów chemicznych
ICHP_2A_W06T2A_W04InzA2_W05C-1T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-1S-1
ICHP_2A_C01-C09_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inzynierskich w zakresie zagadnień obejmujących inżynierię reaktorów chemicznych
ICHP_2A_W09T2A_W07InzA2_W02C-1, C-3T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6M-3, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C01-C09_U09
student potrafi wykorzystac do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne i symulacyjne
ICHP_2A_U09T2A_U09InzA2_U02C-3, C-2T-P-1, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3, M-2S-3, S-2
ICHP_2A_C01-C09_U11
student potrafi weryfikowac koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
ICHP_2A_U11T2A_U11C-2T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2S-2
ICHP_2A_C01-C09_U19
student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektowac złożone urządzenie z uwzględnieniem jego funkcjonowania procesowego
ICHP_2A_U19T2A_U19InzA2_U08C-3T-P-1M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C01-C09_K01
student posiada świadaomośc potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie inzynierii reaktorów chemicznych
ICHP_2A_K01T2A_K01C-1T-W-2, T-W-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C01-C09_W06
student ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z zagadnieniami inzynierii reaktorów chemicznych
2,0
3,0student jest w stanie w stopniu podstawowym objasnic zasady procesów realizowanych w reaktorach chemicznych w zakresie zagadnień omawianych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C01-C09_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inzynierskich w zakresie zagadnień obejmujących inżynierię reaktorów chemicznych
2,0
3,0student jest w stanie w stopniu podstawowym objasnic metody i narzędzia stosowane w obliczeniach projektowych reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C01-C09_U09
student potrafi wykorzystac do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne i symulacyjne
2,0
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystac metody analityczne i symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w obszarze inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C01-C09_U11
student potrafi weryfikowac koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
2,0
3,0student potrafi w stopniu podstawowym weryfikowac koncepcje rozwiazań inżynierskich w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C01-C09_U19
student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektowac złożone urządzenie z uwzględnieniem jego funkcjonowania procesowego
2,0
3,0student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektowac urządzenie, ale projekt zawiera jedynie podstawowe obliczenia procesu i aparatu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C01-C09_K01
student posiada świadaomośc potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie inzynierii reaktorów chemicznych
2,0
3,0student wykazuje w stopniu podstwowym potrzebę ciagłego kształcenia się w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Burghardt A., Bartelmus G, Inżynieria reaktorów chemicznych, tom I, Reaktory dla układów homogenicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2001
  2. Burghardt A., Bartelmus G., Inżynieria reaktorów chemicznych, tom II, Reaktory dla układów heterogenicznych, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa, 2001
  3. Eds: J.F. Richardson, D.G. Peacock, Coulson & Richardson's Chemical Engineering, Butterworth Heinemann, 2007
  4. Palica M., Burghardt A., Obliczeniowe zagadnienia inżynierii reaktorów chemicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2009
  5. Palica M., Płaczek M., Witczak S., Reaktory chemiczne homogeniczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2012
  6. Palica M., Płaczek M., Thullie J., Witczak S., Reaktory chemiczne heterogeniczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2012
  7. Palica M., Raczek J. i wsp., Pomoce projektowe z inżynierii chemicznej i procesowej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2010
  8. Tabiś B., Zasady inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 2000
  9. Tabiś B., Teoria i inżynieria obiektów reagujących chemicznie, WNT, Warszawa, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Belfiore L.A., Transport phenomena for chemical reactor design, Wiley, New Jersey, 2003
  2. Praca zbiorowa pod redakcją L. Troniewskiego, Dane do obliczeń procesowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów homogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.5
T-A-2Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów heterogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.5
T-A-3Analiza ilościowa procesów przebiegających w reaktorach wielofazowych4
T-A-4Kolokwium zaliczające cwiczenia1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie wybranego reaktora przemysłowego (reaktor homogeniczny, heterogeniczny, wielofazowy). Zastosowanie programów ASPEN i CFD do projektowania reaktorów15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Równowaga i szybkośc reakcji. Procesy przenoszenia w reaktorach chemicznych4
T-W-2Podstawy projektowania reaktorów. Typy reaktorów i ich zastosowanie.5
T-W-3Projektowanie reaktorów homogenicznych.5
T-W-4Projektowanie reaktorów heterogenicznych.5
T-W-5Planowanie i projektowanie reaktorów wielofazowych5
T-W-6Analiza dynamiki systemu reaktorów. Stabilnośc. Sterowanie. Optymalizacja.4
T-W-7Egzamin pisemny2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie się studenta do kolokwium9
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2samodzielne wykonywanie obliczeń projektowych8
A-P-3udział w konsultacjach4
A-P-4przygotowanie obliczeń projektowych w formie sprawozdania3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie zalecanej literatury, analiza materiału podawanego na wykładach i przygotowanie się studenta do egzaminu6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_W06student ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z zagadnieniami inzynierii reaktorów chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W06ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze szczegółowymi, podbudowanymi teoretycznie, zagadnieniami z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
Treści programoweT-W-2Podstawy projektowania reaktorów. Typy reaktorów i ich zastosowanie.
T-W-4Projektowanie reaktorów heterogenicznych.
T-W-3Projektowanie reaktorów homogenicznych.
T-W-5Planowanie i projektowanie reaktorów wielofazowych
T-W-1Równowaga i szybkośc reakcji. Procesy przenoszenia w reaktorach chemicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny - metoda podająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny, 90 min
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest w stanie w stopniu podstawowym objasnic zasady procesów realizowanych w reaktorach chemicznych w zakresie zagadnień omawianych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_W09student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inzynierskich w zakresie zagadnień obejmujących inżynierię reaktorów chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze szczegółowymi, podbudowanymi teoretycznie, zagadnieniami z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń projektowych reaktorów chemicznych
Treści programoweT-W-5Planowanie i projektowanie reaktorów wielofazowych
T-W-3Projektowanie reaktorów homogenicznych.
T-W-4Projektowanie reaktorów heterogenicznych.
T-W-6Analiza dynamiki systemu reaktorów. Stabilnośc. Sterowanie. Optymalizacja.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe - metody praktyczne
M-1Wykład informacyjny - metoda podająca
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe - ocena na podstawie poprawnie wykonanego projektu, złożonego w formie pisemnego opracowania
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny, 90 min
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest w stanie w stopniu podstawowym objasnic metody i narzędzia stosowane w obliczeniach projektowych reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_U09student potrafi wykorzystac do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne i symulacyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń projektowych reaktorów chemicznych
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń procesowych z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
Treści programoweT-P-1Projektowanie wybranego reaktora przemysłowego (reaktor homogeniczny, heterogeniczny, wielofazowy). Zastosowanie programów ASPEN i CFD do projektowania reaktorów
T-A-1Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów homogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.
T-A-3Analiza ilościowa procesów przebiegających w reaktorach wielofazowych
T-A-2Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów heterogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe - metody praktyczne
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - metody praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe - ocena na podstawie poprawnie wykonanego projektu, złożonego w formie pisemnego opracowania
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe - kolokwium pisemne, 45 min
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystac metody analityczne i symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w obszarze inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_U11student potrafi weryfikowac koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U11potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń procesowych z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
Treści programoweT-A-1Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów homogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.
T-A-3Analiza ilościowa procesów przebiegających w reaktorach wielofazowych
T-A-2Obliczenia procesowe dla różnych typów reaktorów heterogenicznych - wybrane aspekty. Analiza porównawcza uzyskanych wyników.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe - kolokwium pisemne, 45 min
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w stopniu podstawowym weryfikowac koncepcje rozwiazań inżynierskich w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_U19student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektowac złożone urządzenie z uwzględnieniem jego funkcjonowania procesowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U19potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń projektowych reaktorów chemicznych
Treści programoweT-P-1Projektowanie wybranego reaktora przemysłowego (reaktor homogeniczny, heterogeniczny, wielofazowy). Zastosowanie programów ASPEN i CFD do projektowania reaktorów
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe - metody praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe - ocena na podstawie poprawnie wykonanego projektu, złożonego w formie pisemnego opracowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektowac urządzenie, ale projekt zawiera jedynie podstawowe obliczenia procesu i aparatu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C01-C09_K01student posiada świadaomośc potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie inzynierii reaktorów chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze szczegółowymi, podbudowanymi teoretycznie, zagadnieniami z zakresu inżynierii reaktorów chemicznych
Treści programoweT-W-2Podstawy projektowania reaktorów. Typy reaktorów i ich zastosowanie.
T-W-6Analiza dynamiki systemu reaktorów. Stabilnośc. Sterowanie. Optymalizacja.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny - metoda podająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny, 90 min
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wykazuje w stopniu podstwowym potrzebę ciagłego kształcenia się w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0