Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja i eksploatacja systemów produkcyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i eksploatacja systemów produkcyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Peryt-Stawiarska <peryt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Peryt-Stawiarska <peryt@zut.edu.pl>, Ewa Połom <Ewa.Polom@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest znajomość podstawowych zagadnień z inżynierii chemicznej oraz podstaw ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.15
15
wykłady
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.3
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.3
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.6
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.2
T-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.2
T-W-6Normy czasu pracy i sposoby ich ustalania. Dzień roboczy. Metody pomiaru czasu wykonania czynności (chronometraż, fotografia dnia roboczego itp.).4
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.6
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.2
T-W-9Kolokwium zaliczeniowe.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.20
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.8
A-W-4Konsultacje.2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C14_W13
Student ma wiedzę o podstawach funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyjnych. Zna problematykę związaną ze zużywaniem się maszyn i urządzeń. Rozumie potrzebę skracania długości cyklu produkcyjnego i ma wiedzę, jak proces produkcyjny zoptymalizować.
ICHP_1A_W13T1A_W05C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C14_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
ICHP_1A_U01T1A_U01C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-2
ICHP_1A_C14_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U07T1A_U07C-2T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-2S-2
ICHP_1A_C14_U11
Student ma umiejętność samodzielnej oceny sposobu funkcjonowania systemów produkcyjnych przy uwzględnieniu aspektów technicznych i pozatechnicznych.
ICHP_1A_U11T1A_U10InzA_U03C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
ICHP_1A_C14_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem procesów inżynierii chemicznej.
ICHP_1A_U14T1A_U13InzA_U05C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C14_K01
Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
ICHP_1A_K01T1A_K01C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-2
ICHP_1A_C14_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych.
ICHP_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C14_W13
Student ma wiedzę o podstawach funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyjnych. Zna problematykę związaną ze zużywaniem się maszyn i urządzeń. Rozumie potrzebę skracania długości cyklu produkcyjnego i ma wiedzę, jak proces produkcyjny zoptymalizować.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C14_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C14_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C14_U11
Student ma umiejętność samodzielnej oceny sposobu funkcjonowania systemów produkcyjnych przy uwzględnieniu aspektów technicznych i pozatechnicznych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie składa projektu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Składa projekt, w projekcie występują nieliczne błędy.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Oddaje w terminie bezbłędnie wykonany projekt
ICHP_1A_C14_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem procesów inżynierii chemicznej.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania projektu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. W terminie składa projekt do oceny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C14_K01
Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest ciągłe doskonalenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C14_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest ciągłe doskonalenie zawodowe oraz uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Koźmiński A. K., Piotrowski W., (red), Zarządzanie: teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2002
  2. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Jachowicz R., Lis S., Podstawy projektowania struktur przedsiębiorstw przemysłowych, PWN Warszawa, Warszawa, 1987
  2. strony internetowe wybranych firma z branży chemicznej i pokrewnych

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.3
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.3
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.6
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.2
T-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.2
T-W-6Normy czasu pracy i sposoby ich ustalania. Dzień roboczy. Metody pomiaru czasu wykonania czynności (chronometraż, fotografia dnia roboczego itp.).4
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.6
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.2
T-W-9Kolokwium zaliczeniowe.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.20
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.8
A-W-4Konsultacje.2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_W13Student ma wiedzę o podstawach funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyjnych. Zna problematykę związaną ze zużywaniem się maszyn i urządzeń. Rozumie potrzebę skracania długości cyklu produkcyjnego i ma wiedzę, jak proces produkcyjny zoptymalizować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W13ma wiedzę o obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych inżynierii chemicznej i procesowej oraz dziedzin pokrewnych w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_U01Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_U07Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi (edytory tekstu i prezentacji, arkusze kalkulacyjne, bazy danych), wspomagającymi realizację podstawowych zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_U11Student ma umiejętność samodzielnej oceny sposobu funkcjonowania systemów produkcyjnych przy uwzględnieniu aspektów technicznych i pozatechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U11potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie składa projektu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Składa projekt, jednak w projekcie występują błędy.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Składa projekt, w projekcie występują nieliczne błędy.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego rozwiązania zadania projektowego. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Oddaje w terminie bezbłędnie wykonany projekt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_U14Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem procesów inżynierii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania projektu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. W terminie składa projekt do oceny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_K01Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, motywuje do tego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest ciągłe doskonalenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C14_K02Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania raportów inżynierskich w formie projektu.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu organizacji przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz eksploatacji systemów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń.
Treści programoweT-W-5Cykl produkcyjny, czynniki wpływające na długość cyklu produkcyjnego, celowość i metody skracania cyklu.
T-W-8Czynniki wpływające na wydajność pracy. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie.
T-W-1Strumienie występujące w przedsiębiorstwie - wpływ na wydajność produkcji.
T-W-7Metody graficzne, analityczne i grafo-analityczne skracania długości cyklu produkcyjnego. Programowanie sieciowe: budowa sieci, droga krytyczna i czas krytyczny, przykłady, zastosowanie w praktyce.
T-W-2Teoretyczna i rzeczywista zdolność produkcyjna urządzenia. Teoria kolejek.
T-W-4Amortyzacja - podział i charakterystyka, metody obliczania amortyzacji. Fundusz amortyzacyjny w przedsiębiorstwie.
T-W-3Definicja i rodzaje remontów w przedsiębiorstwie. Remont, odnowa i modernizacja urządzeń w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niezawodność urządzeń. Terminowość realizacji i długość czasu realizacji zadań w przedsiębiorstwie.
T-P-1Student przygotowuje raport w formie projektu dotyczący organizacji procesu produkcyjnego oraz eksploatacji systemów (z uwzględnieniem problematyki zużycia maszyn i urządzeń) w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego przez studenta raportu w formie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest ciągłe doskonalenie zawodowe oraz uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0