Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)

Sylabus przedmiotu Procesy odnowy w instalacjach produkcyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy odnowy w instalacjach produkcyjnych
Specjalność Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 18 2,00,44zaliczenie
wykładyW1 9 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka stosowana.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
C-2Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń tecnicznych. Wybór symaulacyjnej bazy danych.2
T-P-2Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i smierci obiektu technicznego, formułowanie macieczy przejscia stanów oraz macierzy smierci i pretrwania.2
T-P-3Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej.2
T-P-4Zajecie audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego.2
T-P-5Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych.2
T-P-6Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trania zbiorowości.2
T-P-7Zajecie audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu.2
T-P-8Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia.2
T-P-9Analiza projektu poprawiobnego.2
18
wykłady
T-W-1Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania.2
T-W-2Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. Inwestycje. Równanie odnowy2
T-W-3Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy.Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy.2
T-W-4Optymalna struktura odnowy. Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego.2
T-W-5Ekonomiczne aspekty odnowy. Planowanie procesu odnowy. Wskaźniki w teorii odnowy.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczęszczanie na zajęciach audytoryjnych (konsultacje)18
A-P-2Obliczenia projektowe. Opracowanie dokumentacji projektu.42
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Analiza informacji przekazanych na wykładach.40
A-W-3Przygotowanie do sprawdzianu.11
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Projekt odpnowy zbiorowosci uzrądzeń technicznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia cyfrowe dotyczace określinego typu i strategii procesu odnowy.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-09_W01
Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
ICPN_2A_W01, ICPN_2A_W08T2A_W01, T2A_W06InzA2_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-09_U01
Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.
ICPN_2A_U16, ICPN_2A_U01T2A_U01, T2A_U16C-2T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-09_K01
Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
ICPN_2A_K01, ICPN_2A_K02, ICPN_2A_K04T2A_K01, T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-09_W01
Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
2,0Student nie orientuje sie w problemach teorii odnowy.
3,0Student w stopniu ograniczonym oreientuje sie w problemach nodnowy i posiada ogólnikowa wiedzę o problemach stabilizacji zbiorowości środków technicznych.
3,5Student posiada wiedze odnoścnie struktury macierz przejścia stanów i tabeli odnowy prostej.
4,0Student posiada wiedzę pozwalającą zdefiniować składowe macierzy przejścia i tabeli odnowy rozszerzonej wraz z dyskusyjnym omówieniem wystepujacych parametrów.
4,5Student posiada wiedzę dotyczaca formułowania równania odnowy dla różnych typów inwestycji oraz orientuje się w poblemach optymalizacji w strukturze odnowy.
5,0Sudent posiada wiedzę pozwalająca matematycznie formułowac wymagane elementy wystepujace w procesie realizacji odnowy dowolnego typu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-09_U01
Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.
2,0Student nie potrafił zrealizować projektu.
3,0Student potrafił zrealizować projekt. Projekt zawiera wymagane obliczenia. Opis tekstowy jest mało informacyjny. Rozmieszczenie wzorów oraz tabel obliczeniuowych budzi zastzreżenie.
3,5Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia. Zamieszczony opis nie wyjaśnia decyzji przyjęcia założeń.y.Wzory oraz tabele obliczeniuowe są uporządkowane.
4,0Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia. Strona opisowa jest poprawna. Brak dodatkowych elementów uściślających procedury postępowania przry realizacji projektu
4,5Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia oraz właściwy opis. Brak jest elementów prognozowania i optymalizacji podnoszacych ocene projektu.
5,0Student zrealizował projektu. Projekt zawiera kompletną informacje pareanalizowana w ramach zajęć aytoryjnych (konsultacje zbiorowe lub indywidualne),

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-09_K01
Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
2,0Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
3,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
3,5Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych.
4,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe.
4,5Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu.
5,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu.

Literatura podstawowa

  1. Koźniewska I., Teoria odnowienia., PWN, Warszawa, 1965
  2. Socha M., : Procesy odnowy obiektów technicznych. Cele i zasady zarządzania. Eksploatacja, WNT, Warszawa, 1979
  3. Kopociński B., ZArys teorii odnowy i niezawodności, PWN, Warszawa, 1973

Literatura dodatkowa

  1. Cox D.R., Renoval Theory, Methuen and Company, Ltd., London, 1962

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń tecnicznych. Wybór symaulacyjnej bazy danych.2
T-P-2Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i smierci obiektu technicznego, formułowanie macieczy przejscia stanów oraz macierzy smierci i pretrwania.2
T-P-3Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej.2
T-P-4Zajecie audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego.2
T-P-5Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych.2
T-P-6Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trania zbiorowości.2
T-P-7Zajecie audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu.2
T-P-8Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia.2
T-P-9Analiza projektu poprawiobnego.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania.2
T-W-2Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. Inwestycje. Równanie odnowy2
T-W-3Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy.Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy.2
T-W-4Optymalna struktura odnowy. Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego.2
T-W-5Ekonomiczne aspekty odnowy. Planowanie procesu odnowy. Wskaźniki w teorii odnowy.1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczęszczanie na zajęciach audytoryjnych (konsultacje)18
A-P-2Obliczenia projektowe. Opracowanie dokumentacji projektu.42
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Analiza informacji przekazanych na wykładach.40
A-W-3Przygotowanie do sprawdzianu.11
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-09_W01Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu procesów inżynierii chemicznej i procesowej
ICPN_2A_W08ma podstawową wiedzę o żywotności urządzeń, obiektów, systemów i produktów w procesach wytwórczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
Treści programoweT-W-1Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania.
T-W-2Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. Inwestycje. Równanie odnowy
T-W-5Ekonomiczne aspekty odnowy. Planowanie procesu odnowy. Wskaźniki w teorii odnowy.
T-W-3Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy.Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy.
T-W-4Optymalna struktura odnowy. Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie orientuje sie w problemach teorii odnowy.
3,0Student w stopniu ograniczonym oreientuje sie w problemach nodnowy i posiada ogólnikowa wiedzę o problemach stabilizacji zbiorowości środków technicznych.
3,5Student posiada wiedze odnoścnie struktury macierz przejścia stanów i tabeli odnowy prostej.
4,0Student posiada wiedzę pozwalającą zdefiniować składowe macierzy przejścia i tabeli odnowy rozszerzonej wraz z dyskusyjnym omówieniem wystepujacych parametrów.
4,5Student posiada wiedzę dotyczaca formułowania równania odnowy dla różnych typów inwestycji oraz orientuje się w poblemach optymalizacji w strukturze odnowy.
5,0Sudent posiada wiedzę pozwalająca matematycznie formułowac wymagane elementy wystepujace w procesie realizacji odnowy dowolnego typu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-09_U01Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_U16potrafi zweryfikować istniejące rozwiązania techniczne i zaproponować ich ulepszenia techniczne i usprawnienia procesowe
ICPN_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-2Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.
Treści programoweT-P-4Zajecie audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego.
T-P-2Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i smierci obiektu technicznego, formułowanie macieczy przejscia stanów oraz macierzy smierci i pretrwania.
T-P-3Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej.
T-P-1Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń tecnicznych. Wybór symaulacyjnej bazy danych.
T-P-5Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych.
T-P-6Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trania zbiorowości.
T-P-7Zajecie audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu.
T-P-8Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia.
T-P-9Analiza projektu poprawiobnego.
Metody nauczaniaM-2Projekt odpnowy zbiorowosci uzrądzeń technicznych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia cyfrowe dotyczace określinego typu i strategii procesu odnowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafił zrealizować projektu.
3,0Student potrafił zrealizować projekt. Projekt zawiera wymagane obliczenia. Opis tekstowy jest mało informacyjny. Rozmieszczenie wzorów oraz tabel obliczeniuowych budzi zastzreżenie.
3,5Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia. Zamieszczony opis nie wyjaśnia decyzji przyjęcia założeń.y.Wzory oraz tabele obliczeniuowe są uporządkowane.
4,0Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia. Strona opisowa jest poprawna. Brak dodatkowych elementów uściślających procedury postępowania przry realizacji projektu
4,5Student zrealizował projektu. Projekt zawiera niezbędne obliczenia oraz właściwy opis. Brak jest elementów prognozowania i optymalizacji podnoszacych ocene projektu.
5,0Student zrealizował projektu. Projekt zawiera kompletną informacje pareanalizowana w ramach zajęć aytoryjnych (konsultacje zbiorowe lub indywidualne),
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-09_K01Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ICPN_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ICPN_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania.
C-2Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych.
Treści programoweT-W-1Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania.
T-W-2Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. Inwestycje. Równanie odnowy
T-W-5Ekonomiczne aspekty odnowy. Planowanie procesu odnowy. Wskaźniki w teorii odnowy.
T-W-3Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy.Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy.
T-W-4Optymalna struktura odnowy. Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego.
T-P-4Zajecie audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego.
T-P-2Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i smierci obiektu technicznego, formułowanie macieczy przejscia stanów oraz macierzy smierci i pretrwania.
T-P-3Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej.
T-P-1Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń tecnicznych. Wybór symaulacyjnej bazy danych.
T-P-5Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych.
T-P-6Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trania zbiorowości.
T-P-7Zajecie audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu.
T-P-8Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia.
T-P-9Analiza projektu poprawiobnego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Projekt odpnowy zbiorowosci uzrądzeń technicznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia cyfrowe dotyczace określinego typu i strategii procesu odnowy.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
3,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania.
3,5Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych.
4,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe.
4,5Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu.
5,0Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu.