Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_C04_U01 | Student potrafi dokonać doboru właściwej metody i rozwiązać zadania inżynierskie z mechaniki stosowanej w zakresie analizy wytrzymałości i dynamiki urządzeń transportowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia |
---|
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejetności analizy wytrzymałości urządzeń transportowych. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejetności analizy dynamiki urządzeń transportowych. |
Treści programowe | T-W-2 | Podstawy metody elementów skończonych: macierz sztywności, transformacja, agregacja macierzy sztywności elementów, rozwiązanie układu równań liniowych. Warunki brzegowe, wektor obciążeń, wyznaczanie naprężeń. |
---|
T-W-1 | Wprowadzenie do metod numerycznych wytrzymałościowej analizy konstrukcji. |
T-W-4 | Rodzaje elementów skończonych: prętowy, belkowy, płaskiego stanu naprężenia, przestrzenne - funkcje kształtu i macierze odkształcenie-przemieszczenie dla poszczególnych typów elementów. |
T-A-2 | Analiza wytrzymałości plaskich i przestrzennych układów kratowych. |
T-W-6 | Dynamika układów ciągłych: pręty, belki, płyty - drgania własne, drgania wymuszone siłą okresową. |
T-W-3 | Zasada minimum całkowitej energii mechanicznej, pojęcie funkcji kształtu, macierz odkształcenie-przemieszczenie, wyprowadzenie równań MES, ekwiwalentne obciążenia węzłowe. |
T-A-3 | Analiza wytrzymałości ram plaskich i przestrzennych. |
T-W-8 | Podstawy wytrzymałości zmęczeniowej. |
T-A-1 | Analiza wytrzymałości prętów rozciąganych i ściskanych. |
T-W-5 | Analiza stateczności MES: macierz geometryczna. |
T-A-5 | Analiza dynamiczna uproszczonych modeli urządzeń transportowych. |
T-W-7 | Analiza dynamiczna MES: macierz mas, macierz tłumienia, drgania własne, dragnia wymuszone siłą okresową. |
T-A-4 | Analiza wytrzymałościowa uproszczonych modeli urządzeń transportowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie problemów przy wykorzystaniu programu komputerowego MES |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z przerobionego materiału (ćwiczenia) |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wskazywanie braków wiedzy i umiejętności w trakcie trwania ćwiczeń audytoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności z mechaniki stosowanej w zakresie analizy wytrzymałości i dynamiki urządzeń transportowych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z mechaniki stosowanej w zakresie analizy wytrzymałości i dynamiki urządzeń transportowych. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu jedynie typowych zadań |
3,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0 |
4,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z mechaniki stosowanej w zakresie analizy wytrzymałości i dynamiki urządzeń transportowych. Potrafi bezbłędnie wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu typowych zadań; ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych |
4,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0 |
5,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z mechaniki stosowanej w zakresie analizy wytrzymałości i dynamiki urządzeń transportowych. Potrafi rozwiązywać zadania niestandardowe. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza omówiony zakres materiału |