Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D1-04_U01 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba. |
---|
Treści programowe | T-L-4 | Analiza paneli usztywnionych (modelowanie przy pomocy elementów płytowych oraz belkowych) pod względem wytrzymałościowym |
---|
T-L-5 | Analiza paneli usztywnionych (usztywnienia w dwóch kierunkach; przejścia usztywnień) pod względem wytrzymałościowym |
T-L-6 | Analiza innowacyjnych elementów konstrukcyjnych (paneli sandwich) pod względem wytrzymałościowym |
T-L-7 | Analiza najważniejszych połączeń fragmentów konstrukcji okrętowych pod względem wytrzymałościowym |
T-L-2 | Analiza płyty prostokątnej (różne rodzaje podparcia oraz obciążenia) pod względem wytrzymałościowym. |
T-L-3 | Analiza tarczy z otworem (koncentracja naprężeń) pod względem wytrzymałościowym. |
T-L-8 | Analiza własnego modelu fragmentu konstrukcji okrętowej pod względem wytrzymałościowym |
T-W-8 | Stateczność elementów konstrukcyjnych: płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy stateczności. |
T-W-5 | Elementy skończone dla płyt cienkich. |
T-W-4 | Teoria płyt cienkich Kirchoffa-Love'a, podstawowe rozwiązania analityczne teorii płyt. |
T-W-2 | Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie. |
T-W-7 | Wytrzymałość lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń. |
T-W-9 | Modelowanie elementów konstrukcyjnych kadłuba w MES, technika submodellingu. |
T-W-6 | Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi dobrać metod i narzędzi do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych |
3,0 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych na podstawowym poziomie trudności |
3,5 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych na podstawowym średnim trudności |
4,0 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych na zaawansowanym poziomie trudności |
4,5 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych na podstawowym średnim trudności, potrafi dokonać analizy wyników. |
5,0 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zagadnień analizy wytrzymałości obiektów oceanotechnicznych na zaawansowanym poziomie trudności, potrafi dokonać analizy wyników. |