Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych, oraz komputerowego wspomagania projektowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | zajęcia organizacyjne | 2 |
T-P-2 | rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi | 28 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | dobór i studiowanie literatury | 10 |
A-P-3 | wykonanie obliczeń projektowych | 5 |
A-P-4 | przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C16_W01 student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego | CK_1A_W03 | T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
CK_1A_C16_W02 student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia | CK_1A_W15 | T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C16_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | CK_1A_U01 | T1A_U01 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
CK_1A_C16_U02 przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu | CK_1A_U03 | T1A_U03, T1A_U04 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1 | S-1 |
CK_1A_C16_U03 student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności | CK_1A_U07 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C16_K01 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób | CK_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
CK_1A_C16_K02 student wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | CK_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C16_W01 student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego | 2,0 | |
3,0 | student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_1A_C16_W02 student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia | 2,0 | |
3,0 | student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C16_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_1A_C16_U02 przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu | 2,0 | |
3,0 | student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_1A_C16_U03 student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C16_K01 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób | 2,0 | |
3,0 | student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_1A_C16_K02 student wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny chłodnictwa i klimatyzacji, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego
Literatura dodatkowa
- Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010