Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika i elektronika
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,34egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,33zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka: rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, liczby zespolone, równania różniczkowe zwyczajne
W-2fizyka: zjawisko prądu elektrycznego, podstawy elektromagnetyzmu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego6
T-A-2kolokwium nr 11
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego6
T-A-4kolokwium nr 21
T-A-5zaliczenie przedmiotu1
15
laboratoria
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP2
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego2
T-L-3pomiary oporności i przewodności2
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności2
T-L-5badanie połączenia mieszanego rezystorów2
T-L-6sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa2
T-L-7rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15
wykłady
T-W-1analiza obwodów prądu stałego6
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm2
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego4
T-W-4układy trójfazowe2
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych8
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia2
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury4
A-L-3przygotowanie sprawozdań4
A-L-4przygotowanie do zaliczenia3
26
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury12
A-W-3przygotowanie do egzaminu8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny z przedmiotu
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_W01
student charakteryzuje podstawowe zjawiska fizyczne zachodzące w urządzeniach i instalacjach elektrycznych
CK_1A_W02T1A_W01, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-8, T-W-7, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3M-1S-1
CK_1A_B14_W02
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
CK_1A_W06T1A_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_U01
student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
CK_1A_U01T1A_U01C-1T-L-3, T-L-7, T-L-2, T-L-1, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-3, T-L-6, T-A-4, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-3, M-2S-3, S-2
CK_1A_B14_U02
student planuje i organizuje bezpieczne rozwiązanie problemu inżynierskiego przy eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych
CK_1A_U07T1A_U08InzA_U01C-1T-L-6, T-L-8, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_K01
student postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa przy użytkowaniu urządzeń i instalacji elektrycznych
CK_1A_K04T1A_K05InzA_K01C-1T-L-1, T-A-1, T-W-5, T-W-6, T-L-7, T-L-2, T-W-8, T-L-6, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-W-2, T-L-5, T-L-4, T-A-2, T-A-4, T-W-7, T-L-8, T-W-4, T-L-3, T-W-1M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_W01
student charakteryzuje podstawowe zjawiska fizyczne zachodzące w urządzeniach i instalacjach elektrycznych
2,0
3,0student wymienia podstawowe prawa dotyczące obwodów elektrycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_B14_W02
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
2,0
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, wraz z zasadą ich funkcjonowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_U01
student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
2,0
3,0student potrafi zaplanować i zorganizować rozwiązanie prostego problemu obliczeniowego omówionego na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_B14_U02
student planuje i organizuje bezpieczne rozwiązanie problemu inżynierskiego przy eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych
2,0
3,0student potrafi zaplanować i zorganizować rozwiązanie prostego problemu pomiarowego omówionego na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_K01
student postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa przy użytkowaniu urządzeń i instalacji elektrycznych
2,0
3,0student jest świadomy zagrożeń wynikających z nieprawidłowego użytkowania urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Paweł Hempowicz (praca zbiorowa), Eletrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 1999
  2. Jan Strojny (pod redakcją), Vademecum elektryka: poradnik dla inżynierów, techników i studentów, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2004
  3. Ryszard Białek, Elektrotechnika i elektronika okrętowa, Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, Gdynia, 2006
  4. Jan Hennel, Podstawy elektroniki półprzewodnikowej, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Augustyn Chwaleba, Metrologia elektryczna, WNT, Warszawa, 2003
  2. Jacek Wyszkowski, Elektrotechnika okrętowa: czytanie schematów, Fundacja Rozwoju Akademii Morskiej, Gdynia, 2006
  3. Janusz Piotrowski, Podstawy miernictwa, WNT, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego6
T-A-2kolokwium nr 11
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego6
T-A-4kolokwium nr 21
T-A-5zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP2
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego2
T-L-3pomiary oporności i przewodności2
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności2
T-L-5badanie połączenia mieszanego rezystorów2
T-L-6sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa2
T-L-7rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1analiza obwodów prądu stałego6
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm2
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego4
T-W-4układy trójfazowe2
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych8
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia2
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury4
A-L-3przygotowanie sprawozdań4
A-L-4przygotowanie do zaliczenia3
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury12
A-W-3przygotowanie do egzaminu8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B14_W01student charakteryzuje podstawowe zjawiska fizyczne zachodzące w urządzeniach i instalacjach elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W02ma wiedzę z zakresu fizyki (obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, fizykę jądrową oraz fizykę ciała stałego) niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w przyrodzie i pozwalającą na ich wykorzystanie do wytwarzania ciepła i zimna
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-1analiza obwodów prądu stałego
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-4układy trójfazowe
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wymienia podstawowe prawa dotyczące obwodów elektrycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B14_W02student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W06ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki, elektrotechniki, elektroniki, automatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-W-1analiza obwodów prądu stałego
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego
T-W-4układy trójfazowe
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, wraz z zasadą ich funkcjonowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B14_U01student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-3pomiary oporności i przewodności
T-L-7rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-A-2kolokwium nr 1
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego
T-A-5zaliczenie przedmiotu
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego
T-L-6sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-A-4kolokwium nr 2
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-5badanie połączenia mieszanego rezystorów
Metody nauczaniaM-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi zaplanować i zorganizować rozwiązanie prostego problemu obliczeniowego omówionego na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B14_U02student planuje i organizuje bezpieczne rozwiązanie problemu inżynierskiego przy eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U07potrafi zaplanować badania, przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących chłodnictwa i klimatyzacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-6sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-3pomiary oporności i przewodności
T-L-7rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-L-5badanie połączenia mieszanego rezystorów
Metody nauczaniaM-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi zaplanować i zorganizować rozwiązanie prostego problemu pomiarowego omówionego na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCK_1A_B14_K01student postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa przy użytkowaniu urządzeń i instalacji elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K04ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-L-7rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
T-L-6sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego
T-A-5zaliczenie przedmiotu
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm
T-L-5badanie połączenia mieszanego rezystorów
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-A-2kolokwium nr 1
T-A-4kolokwium nr 2
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-W-4układy trójfazowe
T-L-3pomiary oporności i przewodności
T-W-1analiza obwodów prądu stałego
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest świadomy zagrożeń wynikających z nieprawidłowego użytkowania urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5
4,0
4,5
5,0