Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_D4tzpw_U01 | Efektem kształcenia jest uzyskanie wiedzy i poznania podstawowych technik stosowanych w biotechnologii |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
---|
TZZ_1A_U09 | Potrafi posługiwać się terminologią mikrobiologiczną, dokonać wyboru właściwych technik diagnostycznych przy ukierunkowanej analizie mikrobiologicznej żywności, potrafi rozpoznać organizmy pasożytnicze. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zagadnieniami, stosowanymi technikami oraz zastosowaniem technik biotechnologicznych w różnych gałeziach przemysłu i życia człowieka |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Modulacje aktywności fizjologicznej drobnoustrojów |
---|
T-W-4 | Metody oczyszczania biopreparatów |
T-W-3 | Bioreaktory, budowa, typy, wykorzystanie |
T-L-3 | Oczyszczanie DNA |
T-L-2 | Izolacja DNA |
T-L-4 | Przygotowanie PCR multipleks |
Metody nauczania | M-1 | Wykład ustny z prezentacjami multimedialnymi |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą technik stosowanych w biotechnologii |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |