Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_2A_A3-2_W01 | Potrafi opisać i zdefiniować treści programowe z zakresu przedmiotu socjologia. społeczeństwa informacyjnego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_2A_W15 | Ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, oraz na temat wpływu przemysłu spożywczego na funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich. Zna zasady BHP obowiązujące w przemyśle spożywczym. |
---|
TZZ_2A_W16 | Ma zaawansowana wiedze ekonomiczną, prawną i społeczną związana z przemysłem spożywczym. Ma elementarna wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R2A_W08 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Charakterystyka kluczowych czynników rozwoju społeczno-gospodarczego, roli technologii oraz poziomu i form wymiany informacji w formowaniu ładu społecznego. |
---|
C-2 | Przegląd i charakterystyka koncepcji społeczeństwa informacyjnego w oparciu o oparat pojeciowy socjologii. |
C-3 | Identyfikacja oraz analiza skutków "rewolucji informatycznej" w aspekcie przemian zachadzących we wszystkich wymiarach życia społecznego. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy ładu społecznego. Cywilizacja a kultura. Struktura społeczna i więzi społeczne. |
---|
T-W-2 | Formacje społeczno-ekonomiczne na przestrzeni dziejów i ich związek z poziomem rozwoju technologii służących zaspokajaniu potrzeb społecznych. |
T-W-3 | Powstanie i rozwój kultury masowej oraz jej wpływ na przemiany społeczne i polityczne. |
T-W-4 | Przegląd i charakterystyka teorii społeczeństwa inormacyjnego. |
T-W-5 | Wpływ rozwoju technologii informacyjnych na różne wymiary życia społecznego. |
T-W-6 | Globalizacja i jej skutki w persepektywie rozwoju technologii informacyjnych. |
T-W-7 | Zjawiska i procesy społeczne związane z wpływem technologii IT na przemiany stylu życia jednostek i zbiorowości ludzkich (rozwarstwienie społeczne, e-wykluczenie, netokracja). |
T-W-8 | Zagrożenia związane z upowszechnieniem nowych form komunikacji (kradzież tożsamości, inwigilacja, terroryzm w sieci). |
T-W-9 | Państwo i władza w społeczeństwie informacyjnym. |
T-W-10 | Prognozy i wyzwania społeczeństwa sieci. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Wykład konwesatoryjny. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Referat/prezentacja tematu. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna. |
S-3 | Ocena formująca: Konsultacje. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Końcowa rozmowa zaliczeniowa. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Operuje aparatem pojęciowym z zakresu socjologii społeczeństwa informacyjnego na poziomie elementarnym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |