Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_1A_O9-2_W01 | Student potrafi zdefiniować czynniki warunkujące rozwój mikroorganizmów w środowisku wodnym i ściekach. Potrafi okreslić zagrożenia epidemiologiczne wynikające z obecności drobnoustrojów chorobotwórczych oraz dobrac i zastosować metody ich eliminacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_1A_W07 | Ma podstawową wiedzę na temat mikroorganizmów i procesów zachodzęcych z ich udziałem w różnych gałęziach przemysłu i rolnictwa |
---|
MS_1A_W10 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą oprzyrządowania i technik biotechnologicznych oraz ich wykorzystania w przeprowadzaniu bioprocesów. |
MS_1A_W03 | Ma podstawową wiedzę w zakresie ekologii i ochrony środowiska, roli i różnorodności biologicznej w biosferze oraz procesach w niej zachodzących. Zna niezbędne narzędzia, metody i techniki do kształtownia środowiska. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1A_W08 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-3 | Okreslenie zagrożeń wynikających z obecności mikroorganizmów patogennych pochodzących ze ścieków |
---|
C-2 | Uświadomienie studentom relacji pomiędzy mikroorganizmami a środowiskiem ich bytowania |
C-1 | Zapoznanie studentów z dywersyfikacja gatunkową i ilościową mikroorganizmów wodnych i ścieków |
Treści programowe | T-W-2 | Charakterystyka mikroorganizmów występujących w ściekach |
---|
T-L-5 | Udział grzybów jednokomórkowych w krążeniu materii w wodach |
T-L-1 | Mikroorganizmy wskaźnikowe- charakterystyka, metody izolacji i identyfikacji |
T-W-5 | Metody eliminacji zagrożeń mkrobiologicznych |
T-L-7 | Wpływ czynników na aktywność metaboliczną mikroorganizmów wodnych |
T-L-6 | Rola mikroorgaznizmów wodnych w gospodarce |
T-W-4 | Charakterystyka mikroorganizmów i ich rola w środowisku wodnym |
T-W-3 | Zagrożenie epidemiologiczne mikroorganizmami pochodzących ze ścieków |
T-L-3 | Oznaczanie różnorodności mikrobiologicznej w ekosystemach wodnych |
T-L-8 | Metody eliminacji mikroorganizmów z uwzględnieniem wyznaczania MIC i MBC |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu mikrobiologii wód i ścieków |
T-L-2 | Charakterystka i metody oznaczania mikroorganizmów patogennych pochodzących ze ścieków |
T-L-4 | Wpływ czynników na rozmieszczenie mikrooganizmów wodnych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z użyciem techniki multimedialnej |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i do ćwiczeń |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów i ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
- nie potrafi zdefiniowac podstawowych pojec,
- nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu,
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojetnosc, popełnia bardzo duzo błedów merytorycznych. |
3,0 | Student:
- opanował podstawowy materiał programowy,
- opanował podstawowy zakres materiału, przyswoił zasadnicze tresci programowe,
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie,
- popełnia błedy merytoryczne. |
3,5 | - opanował podstawowy materiał programowy,
- przyswoił zasadnicze tresci programowe, zna podstawowa literature przedmiotu
- wykazuje srednie zainteresowanie przedmiotem,
- popełnia błedy |
4,0 | Student:
- opanował prawie cały materiał programowy,
- w duzej mierze przyswoił zasadnicze tresci programowe, zna literature przedmiotu
- wykazuje duze zainteresowanie przedmiotem,
- popełnia sporadycznie błedy |
4,5 | Student:
- opanował cały materiał programowy,
- wykazuje duze zainteresowanie przedmiotem,
- nie popełnia błedów merytorycznych, zna literature przedmiotu |
5,0 | Student:
- w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy,
- wykazuje duze zainteresowanie i ciekawosc poznawcza, zna literature przedmiotu
- nie popełnia błedów. |