Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_1A_O5-1_U01 | Student potrafi wskazać charakterystyczne dla określonych środowisk mikroorganizmy, opisać zależności między nimi oraz określić wpływ tych mikroorganizmów na miejsce ich bytowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
MS_1A_U08 | Potrafi dobierać metody i wykonać analizy próbek środowiskowych i biologicznych. |
MS_1A_U05 | Potrafi różnicować organizmy patogenne i korzystne wpływające na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludz, stan środowiska naturalnego i zasoby naturalne. |
MS_1A_U02 | Posługuje się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody badawcze. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze strukturą i funkcjonalną rolą mikrobiocenoz środowisk naturalnych |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Środowiska estremalne jako miejsce bytowania mikroorganizmów |
---|
T-W-2 | Różnorodność i mechanizmy ewolucji w procesach życiowych mikroorganzimów zasiedlających zróżnicowane ekosystemy |
T-W-4 | Wpływ mikroorganizmów w kształtowaniu zmian zachodzących w naturalnych ekosystemach |
T-W-3 | Zespoły drobnoustrojów w środowiskach naturalnych - różnice i podobieństwa |
T-L-1 | Człowiek jako środowisko bytowania mikroorganizmów |
T-L-2 | Mikroflora wód |
T-L-3 | Mikroflora powietrza |
T-L-4 | Rola mikroorganizmów w środowisku ich bytowania |
T-L-5 | Wykorzytsanie drobnoustrojów wprocesach kontrolowanych |
Metody nauczania | M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | metoda projeków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi okreslić współzalezności pomiędzy mikroorganzimami oraz wskazać wzajemnego oddziaływania drobnoustrojów i środowiska ich bytowania |
3,0 | Zna podstawowe zależności pomiędzy czynnikami kształtującymi różnorodność środowisk naturalnych a strukturą i funkcją mikrobiocenoz w nim występujących ale bez umiejętności ich efektywnej analizy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | Potrafi wskazać i omówić zależności pomiędzy czynnikami wpływającymi na strukturę i funkcję mikrobiocenoz w środowisku oraz przeprowadzić efektywną analizę opartą na zdobytej wiedzy |