Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_1A_O3-2_U01 | Potrafi prawidłowo przeprowadzić wnioskowanie statystyczne |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
MS_1A_U07 | Posiada umiejętność zorganizowania pracy w laboratorium oraz przeprowadzania analiz. Zna podstawowe zasady walidacji metod badawczych. Umie przeprowadzić analizy statystyczne uzyskanych wyników. |
MS_1A_U02 | Posługuje się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody badawcze. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego wnioskowania statystycznego |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Elementy statystyki opisowej |
---|
T-A-4 | Badania statystyczne ze względu na dwie cechy- korelacje, regresja liniowa |
T-A-3 | Badania statystyczne ze względu na jedną cechę- zagadnienia estymacji, weryfikacja hipotez |
T-A-2 | Zmienna losowa i jej rozkłady |
T-L-3 | Analiza regresji liniowej |
T-L-4 | Analiza korelacji |
T-L-9 | Analiza wariancji ANOVA dla efektów głównych |
T-L-6 | Test t-studenta dla dwóch prób zależnych |
T-L-2 | Analiza normalności rozkładu zmiennej |
T-L-7 | Testy nieparametryczne dla 2 i więcej prób niezależnych o rozkładach inny iż normalny |
T-L-8 | Testy nieparametryczne dla 2 i więcej prób zależnych o rozkładach inny iż normalny |
T-L-1 | Wstępna analiza danych i ich prezentacja, statystyki opisowe |
T-L-5 | Test t-studenta dla pojedynczej próby i dla dwóch prób niezależnych |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe) |
---|
M-1 | Ćwiczenia rachunkowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym |
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności przeprowadzania wnioskowania statystycznego |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, ale z licznymi błędami |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, ale ze znacznymi niedociągnięciami |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego |
5,0 | Student posiada wybitną umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego |