Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_O05_K01 | Student posiada wiedzę i umiejętności ciągłego dokształcania się z zakresu wiedzy o formach ochrony środowiska i wpływających na n ie procesów społecznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_K01 | Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). |
---|
EMO_1A_K02 | Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
EMO_1A_K03 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. |
EMO_1A_K06 | Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R1A_K07 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | C-1 charakterystyka podstawowych metod i technik badawczych w socjologii służących identyfikacji, analizy i wyjasniania społecznych zachowań grup i jednostek |
---|
Treści programowe | T-W-2 | charakterystyka podstawowych metod i technik badawczych w socjologii służących do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek |
---|
T-W-1 | wyjaśnienie zagadnień dotyczących podstaw socjologii jako nauki |
T-W-3 | charaktyrystyka i opis zjawisk i procesów społeczych determinujących stan środowiska naturalnego |
T-W-4 | Najważniejsze badania prowadzone w Polsce o tematyce z zakresu ochrony środowiska |
T-W-5 | Badania z zakresu ochrony środowiska prowadzone na Świecie |
T-W-6 | Ruchy ekologiczne w Polsce i na Świecie |
T-W-7 | aspekty prawne ochrony środowiska i ochrona środowiska |
T-W-8 | organizacje pozarządowe i ich działania na rzecz ochrony środowiska |
T-W-9 | Lokalne Grupy Działąnia a ochrona środowiska |
T-W-10 | ochrona środowiska w aspekcie takich zjawisk jak globalizacja, zmiany demograficzne, migracja, urbanizacja i pauperyzacja |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwensatoryjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: F- aktywność merytoryczna podczas wykładów, |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wskazać prorytetów swoich działań. Nie rozumie pojęcia wartości, systemu hierarhii wartości oraz nie dostrzega ich społecznego i zawodowego kontekstu |
3,0 | potrafi wskazać niektóre z istotnych priorytetów dla działalności zawodowej |
3,5 | rozumie konieczność dokształcania się nie wykazuje w tym zakresie swojej inicjatyw. Nie potrafi je prawidłowo selekcjonować i interpretować |
4,0 | Jest otwarty na nowe informacje i w umiarkowanym stopniu wykazuje inicjatywę w ich pozyskiwaniu |
4,5 | rozumie konieczność dokształcania się i podejmuje aktywne działąnia w tym kierunku |
5,0 | rozumie związek między tempem przemian cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego a poziomem kompetencji i umiejetności z zakresu kształtowania świadomości ekologicznej własnej i innnych |