Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O02-2_W01 | Umie dobierać rośliny ozodbne do dekoracji wnętrz |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W10 | ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie:
1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin upraw-nych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną,
2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodni-czych,
3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą,
4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochron-nych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów,
z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozu-mienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną roślin ozdobnych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych |
Treści programowe | T-W-1 | Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych |
---|
T-W-2 | Dzieje dekoracji roślinnych |
T-W-3 | Elementy kompozycji roślinnej |
T-W-4 | Style kompozycji roślinnych |
T-A-1 | Historia dekoracji wnętrz materiałem roślinnym |
T-A-2 | Materiałoznawstwo i techniki stosowane w dekoracjach roślinnych |
T-A-3 | Zasady projektowania dekoracji roślinnych do określonych stylów wnętrz |
T-A-4 | Dekoracje o charakterze okolicznościowym |
T-A-5 | Dekoracje wielkoformatowe sal, hotelii, centrów handlowych. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
---|
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (film, ekspozycja,pokaz) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, wystawa) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: test |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: projekt |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student umie wykorzystywać podstawowe gatunki roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |