Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C20_W01 | Ma wiedzę z zakresu budowy, zasady działania oraz regulacji maszyn rolniczych i ogrodniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W23 | ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn rolniczych i leśnych, obejmującą techniczne i technologiczne zasady użytkowania maszyn i urządzeń, dobór parametrów użytkowania maszyn i urządzeń, procesy technologiczne w rolnictwie i leśnictwie, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, metody optymalizacji procesów technologicznych, zasady zapewnienia gotowości technicznej parku maszynowego, trwałość i niezawodność maszyn, obsługę i diagnostykę techniczną maszyn oraz ich przechowywanie, recykling, systemy informatyczne w utrzymaniu stanu technicznego maszyn; |
---|
TRL_1A_W24 | ma wiedzę w zakresie ekonomiki i organizacji produkcji rolniczej i usług, obej-mującą pojęcie agrobiznesu i jego strukturę, czynniki wytwórcze i zasoby rol-nictwa, podmioty gospodarcze występujące w rolnictwie, projektowanie proce-sów w produkcji roślinnej i usługach, organizację pracy w rolnictwie, planowanie inwestycji technicznych i mechanizacyjnych, analizę ekonomiczną podmiotu wraz z elementami rachunku kosztów dla inżynierów (majątek i kapitał przedsiębiorstwa, przychody, koszty i rachunek wyników, normowanie i kosztorysowanie robót, metody kalkulacji i struktura kosztów produkcji, kategorie produkcji i nakładów, amortyzacja), przydatną do:
1) projektowania i oceny ekonomicznej oraz organizacyjnej procesów produk-cyjnych w rolnictwie, ogrodnictwie i usługach,
2) prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej w obszarze produkcji roślinnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z przeznaczeniem, budową, działaniem i regulacją podstawowych maszyn rolniczych i ogrodniczych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Podstawowe regulacje parametrów pracy ciągnika i mechanizmów łączenia ciągnika z maszynami roboczymi. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy siewników pneumatycznych do wysiewu nawozów i siewu nasion. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy mechanicznych zespołów roboczych do wysiewu nawozów. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zbioru zielonek, siana i słomy. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy kombajnów do zbioru zbóż, buraków i ziemniaków. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zbioru owoców i warzyw. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do pozbiorowej obróbki zbóż, ziemniaków, owoców i warzyw. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zadawania pasz, usuwania obornika i doju mechanicznego. |
---|
T-W-1 | Źródła uciągu i napędu narzędzi i maszyn stosowanych w produkcji rolniczej i ogrodniczej - klasyfikacja, charakterystyka podstawowych parametrów eksploatacyjnych. Klasyfikacja i charakterystyka podstawowych parametrów eksploatacyjnych agregatów maszynowych, sposoby łączenia narzędzi i maszyn roboczych z maszynami napędowymi. Mechanizacja uprawy roli - rodzaje maszynowych zabiegów uprawowych, systematyka, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne narzędzi i maszyn uprawowych. Mechanizacja: nawożenia, siewu i sadzenia, pielęgnacji i ochrony roślin, zbioru zbóż i roślin okopowych, zbiorów warzyw i owoców - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i narzędzi. Mechanizacja zbioru zielonek i ich przetwarzania na pasze - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i urządzeń. Mechanizacja prac pod osłonami. Mechanizacja prac w produkcji zwierzęcej - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i urządzeń. |
T-L-1 | Identyfikacja zespołów roboczych , podstawowe regulacje parametrów pracy pługów, kultywatorów, bron aktywnych i glebogryzarek. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy mechanicznych zespołów roboczych do wysiewu nawozów i siewu nasion zbóż. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy opryskiwaczy. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do czyszczenia nasion zbóż. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do zajęć.
Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student identyfikuje maszyny i narzędzia oraz ich podstawowe zespoły i regulacje w odniesieniu do programu nauczania |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |