Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Chłodnictwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chłodnictwo | ||
Specjalność | informatyka i doradztwo w technice rolniczej i leśnej | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z termodynamiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, z lewobieżnymi obiegami cieplnymi. |
C-2 | Zapoznanie studentów z urządzeniami chłodziarek (sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne), z czynnikami i izolacjami chłodniczymi. Zapoznanie studentów ze sposobami zamrażania żywności oraz z domowymi i handlowymi urządzeniami chłodniczymi. |
C-3 | Umiejętność zastosowania urządzeń chlodniczych w technice rolniczej i leśnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Urządzenia chlodnicze w technice rolniczej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji - wprowadzenie, rozdział tematów prezentacji. | 2 |
T-A-2 | Prezentacje studentów : urządzenia chłodnicze w mleczarstwie. | 2 |
T-A-3 | Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w przechowalnictwie. | 2 |
T-A-4 | Prezentacje studentów: urządzenia chłodnicze w klimatyzacji. | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia wstępne. Sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur. | 1 |
T-W-2 | Lewobieżne obiegi cieplne. | 1 |
T-W-3 | Chłodziarki gazowe i parowe. Obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Wykres i - lg p | 1 |
T-W-4 | Urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. | 1 |
T-W-5 | Czynniki chłodnicze. Izolacje chłodnicze. | 1 |
T-W-6 | Zamrażanie żywności. | 1 |
T-W-7 | Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze. | 1 |
T-W-8 | Sprawdzian zaliczeniowy. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji i do zajęć. | 22 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć. | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie dosprawdzianu zaliczeniowego. | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie |
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zakiczenie pisemne z teorii (wykład) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji (ćwiczenia) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_W01 Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej. | TRL_2A_W10 | R2A_W01, R2A_W05 | InzA2_W02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_U01 Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. | TRL_2A_U11 | R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07 | InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_K01 Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | TRL_2A_K02 | R2A_K01, R2A_K07 | — | C-3 | T-A-3, T-A-2, T-A-4 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_W01 Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur,obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chlodnicze w technice rolniczej. | 2,0 | Student nie posiada dostatecznej wiedzy z zakresu chłodnictwa. |
3,0 | Student zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej. | |
3,5 | Student dość dobrze zna pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dość dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej. | |
4,0 | Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chlodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej. | |
4,5 | Student zna dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna sposoby zamrażania żywności. Zna domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować. | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze pojęcia podstawowe, sposoby uzyskiwania obniżonych temperatur, obiegi porównawcze Joule`a, Carnota i Lindego. Zna bardzo dobrze urządzenia chłodziarek: sprężarki, wymienniki ciepła, zawory rozprężne. Zna bardzo dobrze czynniki chłodnicze, izolacje chlodnicze. Zna bardzo dobrze sposoby zamrażania żywności. Zna bardzo dobrze domowe i handlowei urządzenia chłodnicze oraz urządzenia chłodnicze w technice rolniczej i potrafi je zastosować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_U01 Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. | 2,0 | Student nie potrafi zaprezentować sposobów zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. |
3,0 | Student potrafi zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. | |
3,5 | Student potrafi dość dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. | |
4,0 | Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. | |
4,5 | Student potrafi dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze zaprezentować sposób zastosowania urządzeń chłodniczych w technice rolniczej i leśnej: w mleczarstwie, przechowalnictwie, klimatyzacji. Potrafi to uzasadnić. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_O01-1_id_K01 Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | 2,0 | Nie rozumie potrzeby kształcenia się przez całe życie. Nie jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. |
3,0 | Rozumie w stopniu wystarczającym potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | |
3,5 | Dość dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | |
4,0 | Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | |
4,5 | Dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. | |
5,0 | Bardzo dobrze rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie. Jest w pełni świadomy konieczności pozyskiwania i analizowania informacji z literatury. |
Literatura podstawowa
- Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chlodniczych i klimatyzacyjnych., Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej., Szczecin
- Fodemski R.T., Domowe i handlowe urządzenia chlodnicze., WNT, Warszawa, 2000