Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_D07-ht_U01 | Umie zaprojektować i wykonać standardowe, a także dla potrzeb hortiterapii projekty aranżacji roślinnych z uwzględnieniem właściwych gatunków roślin ozdobnych, zasad kompozycji i ich wymagań uprawowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U03 | student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz |
---|
OG_1A_U06 | student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności wykonywania projektów kwietników i rabat z prawidłowo dobranymi gatunkami, z uwzględnieniem zasad kompozycji i wymagań uprawowych oraz
właściwie podanymi metodami zakładania kwietników i rabat standardowych oraz dla potrzeb hortiterapii |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Zasady aranżacji kwietników i rabat z uwzględnieniem potrzeb hortiterapii (wybór i dostosowanie stanowiska, dobór roślin, zasady doboru barw, układ kompozycyjny, pielęgnacja) |
---|
T-L-2 | Wykonanie projektów rabat, ,,ogrodów w pojemnikach’’ z uwzględnieniem potrzeb hortiterapii |
T-W-4 | Aranżacja roślin w pojemnikach (zasady doboru roślin w kompozycji, rodzaje pojemników) |
T-W-2 | Rabaty – podział i rodzaje rabat (bylinowa, cebulowa, parkowa, mieszana, egzotyczna, łąka kwietna) |
T-W-5 | Konstrukcje kwiatowe do ukwiecania przestrzeni publicznej – możliwości wykorzystania, funkcje |
T-W-1 | Kwietniki – historia założeń, typy kwietników, zmiany kwietnika |
T-L-1 | Wykonanie projektów kwietników w zależności od stylu i przeznaczenia |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające- wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody problemowe- wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące - dyskusja związana z wykładem |
M-4 | Metody praktyczne – pokaz, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: wykonanie projektów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umie zaprojektować i wykonać prosty projekt aranżacji kwiatowej, przydatny w hortiterapii, uwzględniający wymagania roślin i zasady kompozycji |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |