Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Hortiterapia i dekoracje roślinne

Sylabus przedmiotu Nowoczesne trendy w opakowalnictwie żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł Opakowania żywności
Przedmiot Nowoczesne trendy w opakowalnictwie żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 0,40,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 5 0,30,25zaliczenie
laboratoriaL7 5 0,30,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w surowcach i produktach żywnościowych
W-2Student zna zagadnienia z zakresu przechowalnictwa produktów żywnościowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z funkcjami opakowań, ich rodzajami i wymaganiami stawianymi opakowaniom żywności
C-2Ukształtowanie w studentach umiejętności doboru odpowiedniego opakowania do danego rodzaju produktu żywnościowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Systemy pakowania żywności (systemy jedno- i wielofunkcyjne oraz systemy specyficzne)5
5
laboratoria
T-L-1Ocena wpływu opakowania na jakość i trwałość produktu5
5
wykłady
T-W-1Charakterystyka opakowań przeznaczonych do przechowywania żywności oraz stosowanych w obrocie owocami, warzywami oraz przetworami owocowo-warzywnymi3
T-W-2Charakterystyka folii opakowaniowych2
T-W-3Opakowania aktywne i inteligentne2
T-W-4Opakowania ekologiczne oraz przeznaczone do żywności ekologicznej3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach5
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych1
A-A-3Czytanie wskazanej literatury1
A-A-4Przygotowanie do sprawdzianu2
9
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach5
A-L-2Opracowanie raportu z zajęć laboratoryjnych4
9
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Rodzaje opakowań występujących w obrocie żywnością. Analiza rynku na podstawie oceny stanu zaopatrzenia sklepów i sieci handlowych Szczecina.1
A-W-3Przygotowanie do testu zaliczającego tematykę wykładów1
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Dyskusja związana z tematyką ćwiczeń audytoryjnych
M-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-6Metoda projektów (raport)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru
S-4Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-5Ocena podsumowująca: Raport

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O1_W01
Student posiada wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz materiałach opakowaniowych
OG_1A_W19R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-4, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O1_U01
Student potrafi ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
OG_1A_U06R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-1, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-3, S-4, S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O1_K01
Student ma świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
OG_1A_K03, OG_1A_K04R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-4, T-W-1, T-L-1M-1, M-2, M-4, M-5S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O1_W01
Student posiada wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz materiałach opakowaniowych
2,0Student nie posiada wiedzy o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
3,0Student posiada w stopniu podstawowym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
3,5Student posiada w stopniu zadowalającym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
4,5Student posiada w stopniu ponad dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O1_U01
Student potrafi ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
2,0Student nie potrafi ocenić jakości opakowań i ich zgodności z obowiązującymi standardami
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O1_K01
Student ma świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
2,0Student nie ma świadomości roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
3,0Student ma w stopniu podstawowym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
3,5Student ma w stopniu zadowalającym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
4,0Student ma w stopniu dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
4,5Student ma w stopniu ponad dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
5,0Student ma w stopniu bardzo dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska

Literatura podstawowa

  1. Adamczyk W., Ekologiczne problemy jakości wyrobów, Wydaw. Naukowe PTTŻ, Kraków, 2002
  2. Czerniawski B., Michniewicz J., Opakowania żywności, AGRO Food Technology, Czeladź, 1998
  3. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Technologii Żywności, Kraków, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Postęp techniczny w opakowalnictwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Systemy pakowania żywności (systemy jedno- i wielofunkcyjne oraz systemy specyficzne)5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena wpływu opakowania na jakość i trwałość produktu5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka opakowań przeznaczonych do przechowywania żywności oraz stosowanych w obrocie owocami, warzywami oraz przetworami owocowo-warzywnymi3
T-W-2Charakterystyka folii opakowaniowych2
T-W-3Opakowania aktywne i inteligentne2
T-W-4Opakowania ekologiczne oraz przeznaczone do żywności ekologicznej3
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach5
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych1
A-A-3Czytanie wskazanej literatury1
A-A-4Przygotowanie do sprawdzianu2
9
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach5
A-L-2Opracowanie raportu z zajęć laboratoryjnych4
9
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Rodzaje opakowań występujących w obrocie żywnością. Analiza rynku na podstawie oceny stanu zaopatrzenia sklepów i sieci handlowych Szczecina.1
A-W-3Przygotowanie do testu zaliczającego tematykę wykładów1
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O1_W01Student posiada wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz materiałach opakowaniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W19student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjami opakowań, ich rodzajami i wymaganiami stawianymi opakowaniom żywności
C-2Ukształtowanie w studentach umiejętności doboru odpowiedniego opakowania do danego rodzaju produktu żywnościowego
Treści programoweT-W-2Charakterystyka folii opakowaniowych
T-W-3Opakowania aktywne i inteligentne
T-W-4Opakowania ekologiczne oraz przeznaczone do żywności ekologicznej
T-W-1Charakterystyka opakowań przeznaczonych do przechowywania żywności oraz stosowanych w obrocie owocami, warzywami oraz przetworami owocowo-warzywnymi
T-A-1Systemy pakowania żywności (systemy jedno- i wielofunkcyjne oraz systemy specyficzne)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Dyskusja związana z tematyką ćwiczeń audytoryjnych
M-4Pokaz
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru
S-4Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
3,0Student posiada w stopniu podstawowym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
3,5Student posiada w stopniu zadowalającym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
4,5Student posiada w stopniu ponad dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę o funkcjach opakowań, ich rodzajach i przeznaczeniu oraz o materiałach opakowaniowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O1_U01Student potrafi ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U06student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjami opakowań, ich rodzajami i wymaganiami stawianymi opakowaniom żywności
C-2Ukształtowanie w studentach umiejętności doboru odpowiedniego opakowania do danego rodzaju produktu żywnościowego
Treści programoweT-W-2Charakterystyka folii opakowaniowych
T-W-3Opakowania aktywne i inteligentne
T-W-4Opakowania ekologiczne oraz przeznaczone do żywności ekologicznej
T-W-1Charakterystyka opakowań przeznaczonych do przechowywania żywności oraz stosowanych w obrocie owocami, warzywami oraz przetworami owocowo-warzywnymi
T-A-1Systemy pakowania żywności (systemy jedno- i wielofunkcyjne oraz systemy specyficzne)
T-L-1Ocena wpływu opakowania na jakość i trwałość produktu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Dyskusja związana z tematyką ćwiczeń audytoryjnych
M-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-6Metoda projektów (raport)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru
S-4Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-5Ocena podsumowująca: Raport
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić jakości opakowań i ich zgodności z obowiązującymi standardami
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O1_K01Student ma świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości oraz jej wpływu na kształtowanie i stan środowiska naturalnego
OG_1A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko, a także odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjami opakowań, ich rodzajami i wymaganiami stawianymi opakowaniom żywności
C-2Ukształtowanie w studentach umiejętności doboru odpowiedniego opakowania do danego rodzaju produktu żywnościowego
Treści programoweT-W-4Opakowania ekologiczne oraz przeznaczone do żywności ekologicznej
T-W-1Charakterystyka opakowań przeznaczonych do przechowywania żywności oraz stosowanych w obrocie owocami, warzywami oraz przetworami owocowo-warzywnymi
T-L-1Ocena wpływu opakowania na jakość i trwałość produktu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
3,0Student ma w stopniu podstawowym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
3,5Student ma w stopniu zadowalającym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
4,0Student ma w stopniu dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
4,5Student ma w stopniu ponad dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska
5,0Student ma w stopniu bardzo dobrym świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska