Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Hortiterapia i dekoracje roślinne

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Ewa Rekowska <Ewa.Rekowska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.5
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań5
10
seminaria
T-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań.5
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.5
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Konsultacje związane z tematyką seminarium3
A-S-2Przygotowanie do seminarium.10
A-S-3Przygotowanie prezentacji własnej studenta.7
A-S-4uczestnictwo w zajęciach10
30
seminaria
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.10
A-S-3uczestnictwo w zajęciach10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C18_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich.
OG_1A_W05R1A_W05, R1A_W08, R1A_W09InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-S-1M-1, M-2, M-4S-1
OG_1A_C18_W02
Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
OG_1A_W05, OG_1A_W17R1A_W02, R1A_W05, R1A_W07, R1A_W08, R1A_W09InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-2T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C18_U01
Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-S-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
OG_1A_C18_U02
Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich.
OG_1A_U08, OG_1A_U09, OG_1A_U18R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-S-1M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C18_K01
Student posiada umiejętność pracy w zespole.
OG_1A_K05R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3T-S-2M-2, M-3, M-4S-1, S-2
OG_1A_C18_K02
Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-3T-S-2M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C18_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich.
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w stopniu podstawowym.
3,0Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury , układu pracy itp. stosuje je w odniesieniu do własnej ptracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy.
4,0Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy.
4,5Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej z róznych dziedzin. Zna metody badań stosowane nie tylko we własnej pracy.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy itp. z różnych dziedzin. Zna metody badań stosowane w róznych dziedzinach, właściwei je ocenia i wyciąga wnioski.
OG_1A_C18_W02
Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
2,0Student nie zna zasad korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej.
3,5Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej zna podstawy jej cytowania.
4,0Student opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej, opanował dobrze podstawy jej cytowania.
4,5Student dobrze opanował zasady korzystania z literatury fachowej polskiej i zagranicznej, zna dobrze zasady jej cytowania i wyszukiwania w dostępnych bazach danych.
5,0Student bardzo dobrze opanował zasady korzystania w pracy z najnowszej literatury fachowej krajowej i zagranicznej, bez problemów wyszukuje dostępne bazy danych, zna bardzo dobrze zasady cytowania literatury, prawidłowo sporządza wykaz piśmiennictwa.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C18_U01
Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy dyplomowej.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej,
3,5Student opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje literaturę fachową krajową i zagraniczną.
4,0Student dobrze opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje zebraną literaturę fachową krajową i zagraniczną.
4,5Student dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania fachowej literatury.
5,0Student bardzo dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania najnowszej fachowej literatury, zarówno jkajowej, jak i zagranizcnej.
OG_1A_C18_U02
Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich.
2,0Student nie opanował umiejętności wykonywania doświadczenia, nie potrafi zinterpretować wyników własnych badań.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników.
3,5Student opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, nie ma problemu z interpretacją własnych wyników badań.
4,0Student dobrze opanował umiejętność wykonywania doświadczenia, prawidłowo interpretuje własne wyniki badań i potrafi je zaprezentować.
4,5Student bardzo dobrze opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi krytycznie odnieść się do interpretacji wyników doświadczenia własnego i innych, potrafi zaprazentować własne wyniki badań.
5,0Student bardzo dobrze opanował umiejętnośc wykonywania doświadczeń i interpretacji wyników badań oraz ich dyskusji, potrafi krytycznie odnieść się do interpratacji wyników doświadczenia własnego i innych. Prawidłowo wyciąga wnioski, potrafi zaprezentować własne wyniki badań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C18_K01
Student posiada umiejętność pracy w zespole.
2,0Student nie potrafi pracować w zespole.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy.
3,5Student uczestniczy w pracy zespołowej sporadycznie przejawiając własną inicjatywę.
4,0Student jest w stanie zorganizować pracę zespołową.
4,5Student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole.
5,0Student z bardzo dobrym skutkiem i zaangażowaniem organizuje pracę w zespole przyjmując w nim rolę przywódczą.
OG_1A_C18_K02
Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
2,0Student nie jest zainteresowany doskonaleniem własnego warsztatu pracy.
3,0Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy.
3,5Student nie przejawia zbytniego zaintyeresowania doskonaleniem własnego warsztatu pracy, sporadycznie bierze udział w dyskusji dydaktycznej.
4,0Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, bierze udział w dyskusji dydaktycznej.
4,5Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, poszukuje nowych rozwiązań, często bierze udział w dyskusji.
5,0Student przejawia bardzo duże zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, stosuje nowoczesne rozwiązania, jest bardzo aktywny w prowadzeniu dyskusji i konwersacji.

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.5
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań5
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań.5
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.5
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje związane z tematyką seminarium3
A-S-2Przygotowanie do seminarium.10
A-S-3Przygotowanie prezentacji własnej studenta.7
A-S-4uczestnictwo w zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.10
A-S-3uczestnictwo w zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_W01Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W05student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, z uwzględnieniem pozyskiwania oraz przetwarzania informacji i tekstów, konstrukcji i wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w stopniu podstawowym.
3,0Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury , układu pracy itp. stosuje je w odniesieniu do własnej ptracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy.
4,0Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy.
4,5Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej z róznych dziedzin. Zna metody badań stosowane nie tylko we własnej pracy.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy itp. z różnych dziedzin. Zna metody badań stosowane w róznych dziedzinach, właściwei je ocenia i wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_W02Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W05student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, z uwzględnieniem pozyskiwania oraz przetwarzania informacji i tekstów, konstrukcji i wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, baz danych
OG_1A_W17student ma elementarną wiedzę w zakresie regulacji prawnych, ochrony własności intelektualnej, ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki zabiegów agrotechnicznych stosowanych w ogrodnictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej.
3,5Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej zna podstawy jej cytowania.
4,0Student opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej, opanował dobrze podstawy jej cytowania.
4,5Student dobrze opanował zasady korzystania z literatury fachowej polskiej i zagranicznej, zna dobrze zasady jej cytowania i wyszukiwania w dostępnych bazach danych.
5,0Student bardzo dobrze opanował zasady korzystania w pracy z najnowszej literatury fachowej krajowej i zagranicznej, bez problemów wyszukuje dostępne bazy danych, zna bardzo dobrze zasady cytowania literatury, prawidłowo sporządza wykaz piśmiennictwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_U01Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy dyplomowej.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej,
3,5Student opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje literaturę fachową krajową i zagraniczną.
4,0Student dobrze opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje zebraną literaturę fachową krajową i zagraniczną.
4,5Student dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania fachowej literatury.
5,0Student bardzo dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania najnowszej fachowej literatury, zarówno jkajowej, jak i zagranizcnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_U02Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
OG_1A_U18student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzania prostych opracowań naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.
Metody nauczaniaM-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności wykonywania doświadczenia, nie potrafi zinterpretować wyników własnych badań.
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników.
3,5Student opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, nie ma problemu z interpretacją własnych wyników badań.
4,0Student dobrze opanował umiejętność wykonywania doświadczenia, prawidłowo interpretuje własne wyniki badań i potrafi je zaprezentować.
4,5Student bardzo dobrze opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi krytycznie odnieść się do interpretacji wyników doświadczenia własnego i innych, potrafi zaprazentować własne wyniki badań.
5,0Student bardzo dobrze opanował umiejętnośc wykonywania doświadczeń i interpretacji wyników badań oraz ich dyskusji, potrafi krytycznie odnieść się do interpratacji wyników doświadczenia własnego i innych. Prawidłowo wyciąga wnioski, potrafi zaprezentować własne wyniki badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_K01Student posiada umiejętność pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K05student potrafi pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w zespole.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy.
3,5Student uczestniczy w pracy zespołowej sporadycznie przejawiając własną inicjatywę.
4,0Student jest w stanie zorganizować pracę zespołową.
4,5Student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole.
5,0Student z bardzo dobrym skutkiem i zaangażowaniem organizuje pracę w zespole przyjmując w nim rolę przywódczą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C18_K02Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zainteresowany doskonaleniem własnego warsztatu pracy.
3,0Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy.
3,5Student nie przejawia zbytniego zaintyeresowania doskonaleniem własnego warsztatu pracy, sporadycznie bierze udział w dyskusji dydaktycznej.
4,0Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, bierze udział w dyskusji dydaktycznej.
4,5Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, poszukuje nowych rozwiązań, często bierze udział w dyskusji.
5,0Student przejawia bardzo duże zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, stosuje nowoczesne rozwiązania, jest bardzo aktywny w prowadzeniu dyskusji i konwersacji.