Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_D08-ht_U01 | Student potrafi stworzyć programy terapii ogrodniczej dla różnych grup pacjentów, uwzględniając miejsce prowadzenia terapii, a także korzyści i zagrożenia z niej wynikające. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U15 | student posiada umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych w uprawach ogrodniczych |
---|
OG_1A_U03 | student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz |
OG_1A_U13 | student stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w realizacji procesów technologicznych związanych z produkcją ogrodniczą, potrafi korzystać z regulacji prawnych i środków finansowych pozyskiwanych w efekcie realizacji krajowych i międzynarodowych projektów badawczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie studentów z celami terapii ogrodniczej, a także jej wpływie na zdrowie pacjentów |
---|
C-2 | zapoznanie z różnymi grupami pacjentów, dla których stosowana jest terapia ogrodnicza |
C-3 | przygotowanie studentów do twórczego opracowania programów terapii ogrodniczej dla różnych grup pacjentów |
Treści programowe | T-A-1 | Programy terapii ogrodniczej dla dzieci z problemami natury sensorycznej (dzieci niepełnosprawne intelektualnie, dzieci nadpobudliwe, dzieci autystyczne) |
---|
T-A-2 | Programy terapii ogrodniczej dla dzieci z problemami ruchowymi o różnym stopniu niepełnosprawności. |
T-A-3 | Programy terapii ogrodniczej dla dzieci z problemami socjologicznymi |
T-A-4 | Programy terapii ogrodniczej dla młodzieży i osób dorosłych z problemami natury sensorycznej (osoby niepełnosprawne intelektualnie, osoby nadpobudliwe, osoby autystyczne, osoby z depresją). |
T-A-5 | Programy terapii ogrodniczej dla młodzieży nieprzystosowanej społecznie |
T-A-6 | Programy terapii ogrodniczej dla osób dorosłych z problemami ruchowymi (osoby starsze, niepełnosprawne) |
T-A-7 | Programy terapii ogrodniczej dla więźniów (kobiety, mężczyźni). |
Metody nauczania | M-1 | Metody podająca – wykład informacyjny, pogadanka |
---|
M-2 | Metody problemowe – wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metody aktywizujące – dyskusja dydaktyczna, praca zespołowa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: kolokwium z wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: praca kontrolna zawierająca szczegółowy program terapii ogrodniczej dla wybranej grupy pacjentów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student potrafi napisać prosty program terapii ogrodniczej dla wybranej grupy pacjentów z wykorzystaniem podstawowych narzędzi i roślin |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |