Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_O082_U01 | Student potrafi wykorzystać programy SIP do analiz związanych z lokalizacją wybranych źródeł energii odnawialnych (np. elektrowni wiatrowych). Potrafi wizualizować wyniki analiz w postaci map oraz na podstawie istniejących materiałów potrafi stworzyć prostą bazę danych o wybranych elementach środowiska. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U14 | orientuje się w możliwościach zastosowania abiotycznych źródeł energii odnawialnej i potrafi nadzorować systemy pozyskiwania energii słonecznej, wiatrowej, wodnej i geotermalnej, a także opracować proste takie systemy; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie funkcjonowania programów wspomagających analizy przestrzenne (GIS). |
---|
C-2 | Poznanie źródeł danych przestrzennych wraz z możliwością ich pozyskania i wykorzystania w projektach. |
Treści programowe | T-A-1 | Podstawowe moduły programu rastrowego. Konwersja plików i rasteryzacja danych. |
---|
T-A-2 | Reklasyfikacja danych rastrowych i operacje logiczne na warstwach. |
T-A-4 | Zastosowanie metod analizy danych przestrzennych do wyznaczenia wybranych elementów środowiska. |
T-A-5 | Zastosowanie modułu CROSSTAB do analizy zmian pokrycia terenu. Analiza zmian sposobu użytkowania terenu na obszarze Pojezierza Myśliborskiego z wykorzystaniem wskaźników diagnostycznych. |
T-A-3 | Analiza Numerycznego Modelu Terenu. |
T-A-6 | Wykorzystanie analizy wielokryteryjnej do wyboru lokalizacji spełniajacej wybrane kryteria. |
T-A-7 | Zastosowanie poligonów Thiessena do obliczania wielkości wybranych zjawisk klimatycznych. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia laboratoryjne i metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: ocena pracy w grupie |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi w sposób podstawowy wykonać zadania z użyciem prezentowanego na ćwiczeniach oprogramowania, nie posiada jednak umiejętności efektywnej analizy uzyskanych wyników. Rozróżnia podstawowe źródła danych stosowane przy prezentacji danych przestrzennych i zna podstawowe metody ich przetwarzania przy użyciu programów SIP/GIS. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |