Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Rekultywacja i zagospodarowanie gruntów

Sylabus przedmiotu Planowanie przestrzenne i projektowanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie przestrzenne i projektowanie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Mąkosza <Agnieszka.Makosza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jadwiga Nidzgorska-Lencewicz <Jadwiga.Nidzgorska-Lencewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 20 1,00,62egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z geodezji i kartografii
W-2Podstawowe wiadomości z dendrologii i urządzania terenów zieleni

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego
C-2Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-3Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza podstawowych typów dokumentacji planistycznej2
T-A-2Analiza uwarunkowań rozwoju wybranej gminy.2
T-A-3Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju jako element systemu ochrony środowiska2
T-A-4Wymogi graficznej prezentacji dokumentów planistycznych4
T-A-5Opracowania ekofizjograficzne2
T-A-6Inwentaryzacja krajobrazowo-urbanistyczna2
T-A-7Zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska2
T-W-2Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana.2
T-W-3Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych.2
T-W-4System planowania przestrzennego w Polsce. Rola i zadania gminy w planowaniu.2
T-W-5Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym2
T-W-6Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie2
T-W-7Polityka przestrzenne w skali kraju i województwa.2
T-W-8Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa i jej wpływ na planowanie przestrzenne. Audyt krajobrazowy i jego rola w planowaniu strategii ochrony środowiska oraz planowaniu2
T-W-9Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-4Przygotowanie do egzaminu15
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda praktyczna / wykonanie projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Projekt
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_B04_W01
Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
OS_2A_W07, OS_2A_W09R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07C-1, C-2, C-3T-W-9, T-A-4, T-W-5, T-A-3, T-A-2, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-A-5, T-W-1, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-W-6M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_B04_U01
Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
OS_2A_U03, OS_2A_U07R2A_U02, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-W-3, T-A-6, T-A-4, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_B04_K01
Student ma świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
OS_2A_K02, OS_2A_K03, OS_2A_K04, OS_2A_K05R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K08C-1, C-2, C-3T-A-1, T-W-1, T-A-5, T-A-3, T-W-4, T-W-2, T-A-6, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-3, T-A-2, T-W-5, T-A-4, T-A-7M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_B04_W01
Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
2,0student nie posiada wiedzy z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu
3,0student posiada ograniczona wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
3,5student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
4,0student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
5,0student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_B04_U01
Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
2,0student nie potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
3,0student potrafi w ograniczonym zakresie dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
3,5student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz dobrać rośliny do wskazanego terenu
4,0student dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
4,5student ponad dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
5,0student bardzo dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz bardzo dobrze dobrać rośliny do wskazanego terenu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_B04_K01
Student ma świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
2,0student nie ma świadomości potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
3,0student ma elementarną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
3,5student ma dostateczną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
4,0student ma dobrą świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
4,5student ma pełną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
5,0student ma ugruntowaną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego

Literatura podstawowa

  1. Zieńko J., Tokarski J., Planowanie przestrzenne a ochrona środowiska, AR Szczecin, Szczecin, 1999
  2. Richling A., Solon J., Ekologia krajobrazu, PWN, Warszawa, 2013
  3. Arvay-Podhalańska E. (red.), Gospodarka przestrzenna gmin. Poradnik, Tom 1-3, Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Kraków, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Florkiewicz E., Tyszecki A., Postępowania w sprawie OOŚ przy podejmowaniu decyzji administracyjnych., 2011
  2. Malczyk T, Wystyczne do projektowania na terenach zabudowanych, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Nysie, Nysa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza podstawowych typów dokumentacji planistycznej2
T-A-2Analiza uwarunkowań rozwoju wybranej gminy.2
T-A-3Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju jako element systemu ochrony środowiska2
T-A-4Wymogi graficznej prezentacji dokumentów planistycznych4
T-A-5Opracowania ekofizjograficzne2
T-A-6Inwentaryzacja krajobrazowo-urbanistyczna2
T-A-7Zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska2
T-W-2Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana.2
T-W-3Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych.2
T-W-4System planowania przestrzennego w Polsce. Rola i zadania gminy w planowaniu.2
T-W-5Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym2
T-W-6Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie2
T-W-7Polityka przestrzenne w skali kraju i województwa.2
T-W-8Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa i jej wpływ na planowanie przestrzenne. Audyt krajobrazowy i jego rola w planowaniu strategii ochrony środowiska oraz planowaniu2
T-W-9Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP4
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-4Przygotowanie do egzaminu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_B04_W01Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego. Ma pogłębioną wiedzę na temat zasad zrównoważonego użytkowania środowiska z uwzględnieniem dbałości o różnorodność biologiczną oraz ma poszerzoną wiedzę o zagrożeniach środowiska przyrodniczego. Zna zaawansowane technologie inżynierskie wykorzystywane w ochronie środowiska.
OS_2A_W09Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich. Dodatkowo posiada rozszerzoną wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W06ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego
C-2Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-3Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-W-9Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-A-4Wymogi graficznej prezentacji dokumentów planistycznych
T-W-5Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym
T-A-3Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju jako element systemu ochrony środowiska
T-A-2Analiza uwarunkowań rozwoju wybranej gminy.
T-W-2Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana.
T-W-4System planowania przestrzennego w Polsce. Rola i zadania gminy w planowaniu.
T-W-7Polityka przestrzenne w skali kraju i województwa.
T-W-8Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa i jej wpływ na planowanie przestrzenne. Audyt krajobrazowy i jego rola w planowaniu strategii ochrony środowiska oraz planowaniu
T-W-3Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych.
T-A-5Opracowania ekofizjograficzne
T-W-1Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-A-1Analiza podstawowych typów dokumentacji planistycznej
T-A-7Zaliczenie przedmiotu
T-A-6Inwentaryzacja krajobrazowo-urbanistyczna
T-W-6Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda praktyczna / wykonanie projektu
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada wiedzy z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu
3,0student posiada ograniczona wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
3,5student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
4,0student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
5,0student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_B04_U01Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_U03Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. Korzysta z literatury w języku obcym (angielskim).
OS_2A_U07Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego
C-2Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-3Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-W-2Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana.
T-W-8Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa i jej wpływ na planowanie przestrzenne. Audyt krajobrazowy i jego rola w planowaniu strategii ochrony środowiska oraz planowaniu
T-W-9Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-W-5Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym
T-W-4System planowania przestrzennego w Polsce. Rola i zadania gminy w planowaniu.
T-A-7Zaliczenie przedmiotu
T-A-1Analiza podstawowych typów dokumentacji planistycznej
T-A-2Analiza uwarunkowań rozwoju wybranej gminy.
T-W-3Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych.
T-A-6Inwentaryzacja krajobrazowo-urbanistyczna
T-A-4Wymogi graficznej prezentacji dokumentów planistycznych
T-W-6Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-W-7Polityka przestrzenne w skali kraju i województwa.
T-W-1Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-A-3Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju jako element systemu ochrony środowiska
T-A-5Opracowania ekofizjograficzne
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda praktyczna / wykonanie projektu
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
3,0student potrafi w ograniczonym zakresie dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
3,5student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz dobrać rośliny do wskazanego terenu
4,0student dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
4,5student ponad dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu
5,0student bardzo dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz bardzo dobrze dobrać rośliny do wskazanego terenu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_B04_K01Student ma świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_K02Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Potrafi zorganizować pracę w grupie. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania badawczego. Przestrzega zasad etyki przy zbieraniu i opisywaniu potrzebnych danych.
OS_2A_K03Przejawia wrażliwość poszanowania i zachowania walorów estetycznych, kulturowych i utylitarnych. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
OS_2A_K04W sposób odpowiedzialny i kompetentny potrafi podjąć decyzję o sposobach oceny stanu i ochrony środowiska. Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego.
OS_2A_K05Dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki zaplanowanych działań w zakresie ochrony środowiska. Zna metody i działania zmierzające do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie ochrony środowiska.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego
C-2Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni
C-3Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych typów dokumentacji planistycznej
T-W-1Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-A-5Opracowania ekofizjograficzne
T-A-3Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju jako element systemu ochrony środowiska
T-W-4System planowania przestrzennego w Polsce. Rola i zadania gminy w planowaniu.
T-W-2Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana.
T-A-6Inwentaryzacja krajobrazowo-urbanistyczna
T-W-8Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa i jej wpływ na planowanie przestrzenne. Audyt krajobrazowy i jego rola w planowaniu strategii ochrony środowiska oraz planowaniu
T-W-6Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-W-7Polityka przestrzenne w skali kraju i województwa.
T-W-9Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-W-3Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych.
T-A-2Analiza uwarunkowań rozwoju wybranej gminy.
T-W-5Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym
T-A-4Wymogi graficznej prezentacji dokumentów planistycznych
T-A-7Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda praktyczna / wykonanie projektu
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
3,0student ma elementarną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
3,5student ma dostateczną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
4,0student ma dobrą świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
4,5student ma pełną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego
5,0student ma ugruntowaną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego