Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (N2)
specjalność: Ocena stanu i zagrożeń środowiska
Sylabus przedmiotu Język obcy - Angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy - Angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Budowa, części roślin i ich funkcje | 2 |
T-LK-2 | Cykl życiowy roślin. | 4 |
T-LK-3 | Geneza i skład gleb | 3 |
T-LK-4 | Gospodarka ściekowa | 3 |
T-LK-5 | Alternatywne źródła energii | 4 |
T-LK-6 | Geologia i geotechnika | 2 |
T-LK-7 | Ochrona środowiska | 4 |
T-LK-8 | Kontrola zanieczyszczeń. | 2 |
T-LK-9 | Biopaliwa | 2 |
T-LK-10 | Wpływ człowieka na ekosystem | 2 |
T-LK-11 | Przyszłość leży w ziemi (praca z artykułem) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_O02-A_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | OS_2A_W01 | R2A_W01, R2A_W03 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_O02-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | OS_2A_U10, OS_2A_U09, OS_2A_U03, OS_2A_U08 | R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
OS_2A_O02-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | OS_2A_U10, OS_2A_U09, OS_2A_U03, OS_2A_U08, OS_2A_U01 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11 | M-1, M-5 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_O02-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | OS_2A_K01 | R2A_K01, R2A_K04, R2A_K06, R2A_K07 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_O02-A_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_O02-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OS_2A_O02-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_O02-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mountford, Alan, English in agriculture., Oxford University Press, Oxford, 1977, ISBN 0194375145
- Walpole, Brenda, Biology for the IB diploma., Cambridge University Press, Cambridge, 2011
- Kolasa, Maria A. Werner, Małgorzata., English for Students of Sanitary and Water Engineering., Warszawa, 1986
- Grzegożek, Małgorzata., English for environmental engineering., Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- http://www.breakingnewsenglish.com/1005/100511-nature.html, 2011, dostępne PDF,HTML
- http://www.breakingnewsenglish.com/1103/110329-alternative_energy.html, 2011
- The Future Lies in Soil., National Geographic Magazine, 2011, September 2008
- Meller Mariusz, English Through Civil Engineering, Koszalin, 1998
- Krzysztof Czekierda, Słownik Ochrony Środowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
- ’Agrotourism to cultivate new direct sales’, The Meadowlark Herald, Vol. 3, 2011, Issue 8, Retrieved Feb,19, 2012
- Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
- Wysiecka, Wiesława. Fitz,Ewa., Język angielski dla lektoratów wydziałów technicznych Politechniki Szczecińskiej., Szczecin, 1986