Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_B11_U01 | Posiada umiejętności włączenia się w prozdrowotny styl życia. Zna zależność między aktywnością ruchową a zdrowiem. Potrafi dobrać aktywność fizyczną do stanu zdrowia,wieku, płci i ją promować. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U02 | potrafi w formie pisemnej i ustnej sporządzać opracowania, projekty i prace z zakresu medycyny roślin oraz prezentować je z wykorzystaniem różnorodnych technik, w tym multimedialnych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń fizycznych jako środka zapobiegawczego schorzeniom ukladów ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Treśc zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania - student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi: zdrowotne efekty aktywności fizycznej, aktywniość fizyczna a uzależnienia; miejsce aktywności fizycznej wsród czynników warunkujących zdrowie; wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno, ciśnienie, rytm oddechu, wady postawy ciała, odporność, kontrola masy ciała); historia igrzysk olimpijskich; ruch fizyczny jako forma walki ze stresem. |
---|
Metody nauczania | M-1 | metody nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa
metoda praktyczna - pokaz
metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu
metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła
metoda obwodowo stacyjna
metoda treningowa |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zangażowania, systematycznego uczestnictwa i aktywności na zajęciacha, także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany, testy) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczęszcza na zajęcia. |
3,0 | Zna bardzo ogólnie podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia. |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia. |
4,0 | Potrafi właczyć się w prozdrowotny styl życia. Potrafi aktywność fizyczną dobrać do stanu zdrowia. |
4,5 | Aktywność ruchową potrafi zastosować odpowiednio do stanu zdrowia i wieku. Włącza się w propagowanie zdrowego stylu życia. Mobilizuje innych do postaw prozdrowotnych. |
5,0 | Potrafi zastosować odpowiedni rodzaj aktywności ruchowej w zależności od potrzeb, wieku, płci i stanu zdrowia. Indywidualnie rozwija swoje uzdolnienienia. Mobilizuje siebie i innych do działań prozdrowotnych. |