Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O06_U01 | Student umie i potrafi racjonalnie dobrać i poprawnie zastosować metody ochrony przed agrofagami kierując się zasadami integrowanej ochrony roślin. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U08 | umie racjonalnie dobrać i poprawnie zastosować metody ochrony przed agrofagami kierując się zasadami integrowanej ochrony roślin |
---|
MR_1A_U11 | posiada umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów występujących w medycynie roślin z wykorzystaniem technologii tradycyjnych i nowoczesnych |
MR_1A_U12 | potrafi dostrzec i zinterpretować zjawiska ekonomiczne w produkcji i ochronie roślin |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy przez studenta o podstawowych metodach, technikach i technologiach uprawy roślin wykorzystujących rolnictwo precyzyjne. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Globalny system lokalizacji. Aktualny stan i perspektywy rozwoju systemów globalnej lokalizacji i możliwości ich wykorzystania w rolnictwie precyzyjnym. Współczesne techniki wykorzystywane w funkcjonowaniu GPS. Budowa systemu GPS. Cykle zadań praktycznych i teoretycznych wykorzystywanych w systemach GPS i DGPS w rolnictwie precyzyjnym. Schemat funkcjonowania rolnictwa precyzyjnego. Wady i zalety stosowania rolnictwa precyzyjnego. |
---|
T-A-1 | Funkcje odbiorników GPS. Sposoby wyznaczania współrzędnych (bezwzględne wyznaczanie współrzędnych, względne wyznaczanie współrzędnych). Sporządzanie map (zasobności gleby, uzyskiwanych plonów, zużycia paliwa itp.). Wyposażenie maszyn wykorzystywanych w rolnictwie precyzyjnym. Systemy zarządzania stosowane w rolnictwie precyzyjnym. Systemy nawożenia precyzyjnego, pielęgnacji mechanicznej. Prognozowanie występowania chorób i szkodników. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - prezentacje multimedialne. |
---|
M-2 | Aktywizacja studenta poprzez opracowanie i prezentowanie referatu. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę ćwiczeń. Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Ma minimalne umiejętności w doborze i obsłudze sprzętu wykorzystywanego w rolnictwie precyzyjnym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |