Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)

Sylabus przedmiotu Wizualizacje 3D:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wizualizacje 3D
Specjalność Geoinformatyka
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Lewandowska <Anna.Tomaszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,50,30zaliczenie
projektyP2 15 1,50,30zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu matematyki: operacje macierzowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Grafika 2D2
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)8
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)5
15
projekty
T-P-1Grafika 2D2
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)8
T-P-3Modelowanie 3D (blender)5
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.2
T-W-2Potok graficzny.4
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.2
T-W-4Filtrowanie obrazów.2
T-W-5Modele 3D.6
T-W-6Teksturowanie.4
T-W-7Mapowanie środowiska.2
T-W-8Obrazowanie HDR.2
T-W-9Mapowanie nierówności.2
T-W-10Eye-tracking.2
T-W-11Podsumowanie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Praca własna.30
45
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.30
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: testy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W07, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
GP2_2A_U01, GP2_2A_U07R2A_U04, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U09InzA2_U03C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-P-1, T-A-2, T-A-3, T-P-2, T-P-3M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
GP2_2A_K03, GP2_2A_K06R2A_K02, R2A_K08, T2A_K03, T2A_K06C-1, C-2T-A-1, T-P-1, T-A-2, T-A-3, T-P-2, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Akenine-Moller T., Haines E., Hoffman N., Real-Time Rendering., A K Peters Ltd., 2008, III
  2. Reinhard E., Ward G., Pattanaik S., Debevec P., High Dynamic Range Imaging: Acquisition, Display, and Image-Based Lighting., Morgan Kaufmann, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik., Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Grafika 2D2
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)8
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Grafika 2D2
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)8
T-P-3Modelowanie 3D (blender)5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.2
T-W-2Potok graficzny.4
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.2
T-W-4Filtrowanie obrazów.2
T-W-5Modele 3D.6
T-W-6Teksturowanie.4
T-W-7Mapowanie środowiska.2
T-W-8Obrazowanie HDR.2
T-W-9Mapowanie nierówności.2
T-W-10Eye-tracking.2
T-W-11Podsumowanie.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Praca własna.30
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.30
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_W01Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-5Modele 3D.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
T-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_U01tu ma być efekt praktyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-5Modele 3D.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
T-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
T-W-11Podsumowanie.
T-A-1Grafika 2D
T-P-1Grafika 2D
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
Metody nauczaniaM-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_K01tu ma być efekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K03Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-A-1Grafika 2D
T-P-1Grafika 2D
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0