Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_B03_U01 | Student stosuje pojęcia chemiczne, nomenklaturę chemiczną i wybrane prawa chemiczne w zakresie opisu najważniejszych problemów środowiska w skali globalnej i lokalnej. Potrafi ocenić rozmiar zakłóceń spowodowanych przez człowieka w przebiegu naturalnych procesów chemicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U04 | Umie zidentyfikować zagrożenia środowiska, potrafi posłużyć się skutecznymi metodami jego ochrony: administracyjnymi i inżynierskimi.; potrafi podjąć decyzję dotyczącą zagospodarowania przestrzeni zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejetność stosowania pojęć chemicznych, nomenklatury chemicznej i wybrane praw chemicznych w zakresie opisu najważniejszych problemów zwiazanych z zanieczyszczeniem środowiska w skali globalnej i lokalnej. Umiejętność oceny rozmiaru zakłóceń spowodowanych przez człowieka w przebiegu naturalnych procesów chemicznych |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Udział reakcji utleniania i redukcji w przemianach substancji zagrażających środowisku. |
---|
T-A-2 | Równowagi w roztworach elektrolitów i w układach zawierających związki trudno rozpuszczalne. Wpływ składu roztworu na rozpuszczalność zanieczyszczeń. |
T-A-3 | Właściwości buforowe elementów ekosystemu a kwaśne deszcze. |
T-A-6 | Obliczanie wybranych wskaźników zanieczyszczenia chemicznego środowiska. Obliczanie stężeń odorantów w powietrzu atmosferycznym. |
T-A-4 | Ocena adsorpcji wybranych zanieczyszczeń chemicznych w glebie i osadach dennych. |
T-A-5 | Obliczanie śladu węglowego i wodnego. |
T-A-7 | Określanie toksycznego wpływu wybranych zanieczyszczeń na organizmy roślinne. |
Metody nauczania | M-2 | obliczenia chemicznych parametrów wykorzystywanych w ocenie zagrożeń środowiska |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawdzianów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w małym zakresie stosuje pojęcia chemiczne, nomenklaturę chemiczną i wybrane prawa chemiczne w zakresie opisu najważniejszych problemów środowiska w skali globalnej i lokalnej. Potrafi ocenić rozmiar zakłóceń spowodowanych przez człowieka w przebiegu naturalnych procesów chemicznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |