Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_O17_U01 | Potrafi odpowiednio dobrać i zastosować metody oceny i ochrony georóżnorodności. Umie na przykładach scharakteryzować formy ochrony dziedzictwa geologicznego Polski. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U04 | Umie zidentyfikować zagrożenia środowiska, potrafi posłużyć się skutecznymi metodami jego ochrony: administracyjnymi i inżynierskimi.; potrafi podjąć decyzję dotyczącą zagospodarowania przestrzeni zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasobami Ziemi i możliwymi prawnymi sposobami ich ochrony. Zagopodarowanie obiektów geologicznych pod kątem turystycznym. Znaczenie georóżnorodności w rozwoju wybranych obszarów. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Bazy danych georóżnorodności. |
---|
T-A-2 | Metody oceny i pomiaru georóżnorodności. |
T-A-3 | Metody i formy ochrony georóżnorodności w Polsce - studium przypadku. |
T-A-4 | Georóżnorodność i jej ochrona w województwie zachodniopomorskim. |
T-A-5 | Dokumentowanie obiektów geologicznych. |
T-A-6 | Katalog obiektów geoturystycznych w Polsce i na świecie. |
T-P-1 | Projekt zagospodarowania wybranych obiektów środowiska abiotycznego (obiekt geologiczny, geostanowisko itp.) pod kątem możliwości ich ochrony. Sporządzenie kart informacyjncyh dla wybranych geostanowisk. |
Metody nauczania | M-2 | realizacja zadań indywidualnych |
---|
M-3 | realizacja zadań zespołowych |
M-4 | dyskusja i prezentacja |
M-5 | projekt - indywidulane opracowanie |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeniowych indywidualnych i zespołowych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi sklasyfikować geokomponenty, podać formę ochrony i podstawę prawną, zagospodarowac turystycznie obiekty chronione, wykonać kartę i projekt zagospodarowania wybranego terenu z uwzględnieniem ochrony georóżnorodności. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |