Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Teoria i zasady projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria i zasady projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z zakresu wiedzy o sztuce i architekturze zdobyte w trakcie realizacji programu na pierwszym i drugim roku studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15
wykłady
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
30
wykłady
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_1A_W10R1A_W08, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W14T1A_W07InzA_W02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
AK_1A_U02A1_U14, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
AK_1A_U03T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_K02A1_K02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K05A1_K02, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K.Dąbrowska-Budziło, Forma i treść krajobrazowej kompozycji, Pol.Krakowskiej, Kraków, 2012
  2. W.Kosiński, Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Pol. Krakowskiej, Kraków, 2012
  3. M.Lewicka, Psychologia miejsca, 2012
  4. K.Ciechanowski, Podstawy kompozycji architektonicznej, Pol.Wrocławska, Wrocław, 1972
  5. M.Czyński, Architektura w przestrzeni ludzkich zachowań, Pol.Szczecin, 2006
  6. Z.Mieszkowski, Elementy projektowania architektonicznego, Arkady W-wa, Warszawa, 1975
  7. A.Szymski,R.Dawidowski, Architektura Krajobrazu, AR-Szczecin, Szczecin, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W10W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W11W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W14W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W18W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W18zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U09W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.