Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Komputerowo wspomagane projektowanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowo wspomagane projektowanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z: mechaniki, wytrzymałości materiałów, maszynoznawstwa, technik wytwarzania i sterowania urządzeniami. |
W-2 | Podstawowa umiejętność stosowania technik komputerowego zapisu konstrukcji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien umieć sformułować problem projektowy. |
C-2 | Student powinien prawidłowo wybrać i zastosować metody i narzędzia komputerowego wspomagania projektowania. |
C-3 | Student powinien znać obsługę programu komputerowego wspomagania projektowania w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wybór projektowanego obiektu. | 2 |
T-L-2 | Dobór gotowych komponentów. | 2 |
T-L-3 | Modelowanie części nietypowych. | 4 |
T-L-4 | Symulacja montażu - złożenie wyrobu. | 2 |
T-L-5 | Analiza i ocena konstrukcji - symulacja kinematyczna. | 2 |
T-L-6 | Opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rola i miejsce projektowania w procesie produkcji. Historia rozwoju oraz przegląd współczesnych systemów komputerowego wspomagania projektowania. | 2 |
T-W-2 | Projektowanie wyrobów: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, formułowanie i analiza problemu, koncypowanie, wymagania i ograniczenia, wartościowanie, ocena i wybór rozwiązań konstrukcyjnych. | 6 |
T-W-3 | Współczesne tendencje w projektowaniu. Modułowość konstrukcji, programowana niezawodność, technologiczność konstrukcji. | 2 |
T-W-4 | Projektowanie z zastosowaniem gotowych komponentów, korzystanie z baz danych producentów. | 2 |
T-W-5 | Przykład opracowania dokumentacji konstrukcyjnej wyrobu. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 4 |
A-L-3 | wykonanie zadań domowych | 20 |
39 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 18 |
A-W-3 | konsultacje | 9 |
42 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Wykład problemowy z pokazem użytkowania programu komputerowego wspomagania projektowania. |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praktyczne sprawdzanie umiejętności obsługi komputerowego programu wspomagania projektowania - sprawdzian z realizacji cząstkowych zadań projektowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawdzianu pisemnego lub ustnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: sformułować problem projektowy, zastosować narzędzia komputerowego wspomagania projektowania. | ZIIP_2A_W07 | T2A_W07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obsługiwać program komputerowego wspomagania projektowania w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej. | ZIIP_2A_U07 | T2A_U07 | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student poprawi swą kreatywność. | ZIIP_2A_K04 | T2A_K06 | C-1 | T-W-2, T-L-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: sformułować problem projektowy, zastosować narzędzia komputerowego wspomagania projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie sformułować pierwszoplanowy problem projektowy i wskazać narzędzia komputerowego wspomagania projektowania mogące służyć do jego rozwiązania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obsługiwać program komputerowego wspomagania projektowania w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej. | 2,0 | |
3,0 | Student powinien umieć obsługiwać program komputerowego wspomagania projektowania w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej wyrobu składającego się z minimum trzech prostych geometrycznie części. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C14-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student poprawi swą kreatywność. | 2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student zauważać potrzebę kreatywności w projektowaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kęska P., SolidWorks 2013 Modelowanie części | Złożenia | Rysunki, CADvantage Paweł Kęska, 2013
- Reyes A., Beginner's Guide to SolidWorks 2011 - Level I, SDC Publications, 2011
Literatura dodatkowa
- Planchard D.C, Planchard M. P., Engineering Graphics with SolidWorks 2011, SDC Publications, 2011
- Planchard D.C, Planchard M. P., Engineering Design with SolidWorks 2011, SDC Publications, 2011